گزارش مبسوط رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کردکوی ازروند تولید ،عرضه و نظارت شهرستان در موج سوم کرونا

کدخبر۴۵۷۵۲

به گزارش البرز گلستان  لیلا مقصود لو رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کردکوی در نشست با خبر نگار البرز گلستان  ضمن بیان گزارشی از روند و ضعیت بازار و عرضه و تولید ونظارت در سطح شهرستان از برخورد با متخلفین در این ایام خبر داد
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کردکوی دراین نشست خبری ضمن بیان روند تولید و عرضه و نظارت در شهرستان در موج سوم کرونا  اظهار کرد: شهرستان کردکوی با داشتن قدمت چهل ساله در تولید کالای اساسی که واحد تولیدی آن در همین شهرستان است بعنوان مثال روغن به مدد شهروندان آمده و وضعیت مطلوب تری را نسبت به شهرستانهای اطراف رقم میزند. این مهم در خصوص مرغ نیز بر اقتصاد شهرستان کردکوی مترتب بوده که با داشتن سه واحد کشتار مرغ گرم در کشتارهای شبانه با تخصیص ۱۰ درصد تولید برابر قوانین در شهر به مدد شهروندان آمده و به تعدیل قیمت کمک بسزایی نموده است، البته شایان ذکر است جذب این منابع خود امری قابل تآمل است. اما این عزم جدی در تک تک کارکنان خدوم اداره وجود داشته که تا پاسی از شب با حضور در کشتارگاه‌ها نسبت به جذب سهمیه مذکور ممارست ورزند. الحمدلله ماحصل آن فروکش قیمت در شهرستان است . ازآغاز موج سوم کوید ۱۹ و تشدید نظارت ها تلاش حد اکثری بر این پایه استوار گردیده است همشهریان عزت مند از مشکلات کمتری نسبت به شهر های اطراف خود در تامین مایحتاج ضروری مواجه باشند . حاصل آن حضور همیشگی محصولات سبد خانوار میباشد. در این راستا طی سه هفته اخیر سه پارت روغن مردمی و دو مرحله روغن صنوف تنظیم بازار در شهر و روستا توسط اتحادیه خوار بار لبنیات تحت نظارت بازرسین اداره صمت و اتاق اصناف توزیع گردیده است. بصورت روزانه مرغ گرم جذب و توسط رئیس اتحادیه مذکور توزیع میگردد. سه مرحله مرغ منجمد در جای جای شهر و روستا با پراکنش جغرافیایی توسط اتحادیه توزیع گردیده است ، شایان ذکر است در مرحله ای جدید در یک طرح کشوری با یاری بسیج اصناف و نظارت بسیجیان عزیز شهرستان مرغ منجمد برای مرحله چهارم در حال جذب می باشد که از همین تریبون از همراهی فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران که در قالب طرح ناظرین و بازرسین سلامت به مدد اداره صمت و شبکه بهداشت شتافتند و در نظارت صنوف شهرستان قبول زحمت نموده اند تقدیر و تشکر می نمایم . ضمناً در کمک های مومنانه نیز برای دست گیری از اقشار آسیب پذیر بسته های کمک معیشتی نیز با همراهی کمیته امداد و اداره اوقاف شهرستان آمده و در این زمان کرونا زده به یاری مستمندان شتافته است .
تعداد بازرسی ها از آغاز موج سوم کرونا بیستم آبان ماه ۵۰۰ فقره گشت مشترک ۹۷ مورد .
اهم تخلفات در مباحث زیر میباشد .
آرد و نان و خودرو به ارزش ۸/۸۵۵/۶۰۵/۰۰۰ ریال بوده ،عناوین تخلفات .
تخلفات خدماتی نظیر عدم اجرای تعهد. عرضه خارج از شبکه .گرانفروشی . عدم درج قیمت میباشد.
تعداد پرونده های متشکله در سه هفته اخیر ۲۳ مورد میباشد .
رئیس صنعت ،معدن و تجارت شهرستان در مقوله نظارت ها در سه هفته اخیر در بخش صنف و صنعت اضافه کرد -ضمن پیگیری های انجام شده بازدید های مشترک اعضای محترم کار گروه تنظیم بازار استان و شهرستان را در طول موج سوم را داشته ایم از قبیل بازدید استاندار محترم ، سه مرحله ریاست محترم سازمان صمت گلستان ، رئیس غله استان یک مرحله ، فرماندار محترم دو مرحله ،معاونین محترم فرماندار دو مرحله ، رئیس محترم تعزیرات ۹ مرحله ، فرماندهی محترم ناحیه انتظامی شهرستان دو مرحله ،رئیس دادگستری و دادستان و رئیس شبکه بهداشت یک مرحله و رئیس صمت بصورت مستمر و روزانه همچنین گشت های کارشناسی با محوریت اداره صمت بصورت مستمر و شبانه روزی بازرسی اداره بهمراه نمایندگان دادستانی ، نیروی انتظامی ، تعزیرات، غله ،جهاد کشاورزی ،شبکه بهداشت ، دامپزشکی و سایر بازدید های تخصصی با عوامل اجرایی دیگر ادارات شهرستان .
باشد که زحمات تمامی اقشار از استاندار محترم و فرماندارگرامی و ریاست محترم سازمان و کلیه عوامل اجرایی استان و شهرستان که همانا رضایت و امنیت خاطر شهروندان است مرضی بارگاه باری تعالی واقع گردد.
مقصودلو در ادامه افزود – بازرسین ،اصناف، تنظیم بازار و واحد صنعت اداره بهمراه بازرسین و روسای محترم اتاق و اتحادیه های صنفی بصورت شبانه روزی در حال پایش شهرستان و فعال بوده و در نوبت صبح و عصر طی گشت های نوبه ای و مشترک بر صنف و صنعت نظارت داشته و در همین راستا بمنظور دفاع از حقوق حقه همشهریان از شهروندان عزت مند خواستاریم موانع و مشکلات شهرستان را بمنظور بهره مندی از خدمات بهتر و جلو گیری از تضییع حقوق سهروندی به ما اطلاع رسانی نمایند .ودر داشتن شهرستانی سالم یاورمان باشند .
رئیس صنعت ،معدن و تجارت شهرستان بعنوان صحبت پایانی با بازاریان و شهروندان خواستار رعایت بیشتر موازین بهداشتی شدو متذکرشد: کسبه محترم شهروندان گرامی همانگونه که در پیام های قبلی نیز مکرراً تاکید شد ، رعایت کلیه دستورالعملهای کرونا ویروس و همگامی با ستاد ملی کرونا ضامن سلامت ما و جامعه می باشد. با رعایت این پروتکل ها به سفید شدن شهرمان و رهایی از این ویروس منحوس کمک کنیم.

خطوط ارتباطی تماس بارئیس صنعت ،معدن و تجارت شهرستان کردکوی  ؛تلفن مردمی ۱۲۴ و ۱۲-۳۴۳۵۲۱۱۰

 

خبرمسلم افتخاری

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۵:۰۳ ب.ظ

دیدگاه