دکترمقسمی رئیس اورژانس ۱۱۵ گلستان به مناسبت ۲۶ شهریور ماه روز فوریت های پزشکی و اورژانس خبرداد:۲۵۰هزار تماس بامرکز پیام درسال ۱۳۹۹ منجربه ۳۵ هزار انتقال به مراکزدرمانی

?تماس‌های مربوط به کرونا با اورژانس، از اسفند ماه سال گذشته تا پایان مرداد ماه جاری، ۴ هزار ۷۳۲ مورد بوده است.

البرز گلستان ?دکتر محمد جواد مقسمی در گفتگو با وبدا، با اعلام مطلب فوق گفت: تیم عملیات ویژه اورژانس استان از ابتدای شیوع کرونا با گذراندن دوره های تخصصی مواجهه با کرونا، در کنار هم استانی ها بودند به گونه ای که انتقال ۳ هزار ۴۴۰ بیمار کرونایی به بیمارستان و ارائه مشاوره و یا در مان سرپایی را برای هزار و ۲۹۲ بیمار انجام دادند.
رئیس اورژانس ۱۱۵ گلستان، ضمن تبریک و خدا قوت ۲۶ شهریور ماه روز فوریت های پزشکی و اورژانس به پرسنل زیرمجموعه اش، روحیه تکنسین های اورژانس را جهادی خواند و افزود: از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا در استان۳۰ نفر از پرسنل این اورژانس به بیماری کرونا مبتلا شدند که خوشختانه مورد فوتی نداشیم.
وی خاطرنشان کرد: درخصوص بیماران کرونایی، ۷۵۰ مورد جابجایی این بیماران در مراکز درمانی و بیمارستان ها توسط اتوبوس آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ انجام شد.
وی اظهار کرد: همکاران ما وارد میدان جنگ با کرونا شده‌اند. هرگاه یکی از آن‌ها بیمار و آلوده به کرونا می‌شود حداقل یک ماه از چرخه کار خارج شده و فشار مضاعفی بر سایر همکاران وارد می‌شود؛ بنابراین از مردم درخواست می‌کنیم تا بیشتر مراعات کنند تا فشار کمتری بر روی کادر درمان وارد باشد.
عملیات های اورژانس ۱۱۵ در ۵ ماهه اول سال جاری
رئیس اورژانس ۱۱۵ گلستان تعداد عملیات های انجام شده را در ۵ ماهه اول سال جاری، ۳۵ هزار ۳۰۸ مورد دانست که از این میان ۵ هزار و ۵۶۵ مورد مربوط به حوادث تصادفی و ۲۹ هزار و ۷۴۰ مورد به حوادث غیرتصادفی بوده است.
وی اذعان کرد: تعداد تماس های مرکز پیام نیز در سال ۱۳۹۹، دویست و پنجاه هزار تماس بود که ۳۵ هزار تماس منجر به انتقال به مراکز درمانی و مابقی تماس ها مربوط به مشاوره و … بوده اند.
توصیه های ایمنی در تصادفات
در هنگام تصادفات ، مردم در محل حادثه ازدحان نکنند، جاده و خیابان را برای حرکت سریع آمبولانس، آزاد نمایند.
جابجایی مصدومان حادثه تا زمان رسیدن عوامل اوژانس، توسط سایر مردم انجام نشود زیرا امکان مصدومیت شدید برای مصدومان وجود دارد.
خدمات دهی اورژانس ۱۱۵ در زلزله رامیان
وی تصریح کرد: اورژانس ۱۱۵ استان گلستان پس از وقوع زلزله رامیان تصمیم به تشکیل چهار تیم واکنش سریع گرفت که ضمن ارائه خدمات فوریت های پزشکی در زمان بحران با تمام تجهیزات به هموطنان خدمات ارائه دادند.
وی بیان کرد: پس از وقع زلزله و بر اثر ترس از زلزله و در هنگام فرار ۳۴ فرد مصدوم شدند، که از این تعداد ۱۷ مصدوم به صورت سرپایی و ۱۷ مصدوم به بیمارستان انتقال یافتند.
وی با بیان اینکه این حادثه، مصدوم بدحال و یا فوتی نداشت، خاطرنشان کرد: در لحظات اولیه پس از وقوع زلزله، مرکز EUC یا اتاق مدیریت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی استان، پس از دریافت گزارش ، جهت تایید و ابعاد حادثه با دهیار روستاهای درگیر در زلزله، مدیر کل بحران استان و مدیران مسئول شهرستان های آزادشهر و رامیان، مذاکراتی انجام داد.
دکتر مقسمی گفت: پس از بررسی دکتر مهاجر مسئول عملیات مدیریت بحران دانشگاه از منطقه حادثه دیده و با هماهنگی با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی، استانداری گلستان، مدیریت بحران، بلافاصله ۲ دستگاه آمبولانس را به روستاهای الهادی و قورچای اعزام شد در ادامه با همکاری اداره راهداری گلستان راه ارتباطی روستای کوهستانی ویرو نیز بازگشایی و ۱ دستگاه آمبولانس هم به آن روستا اعزام شد.
گفتنی است: در ۲۶ شهریور ماه ۴۵ سال پیش به دنبال ریزش سقف فرودگاه مهرآباد و با آسیب دیدن تعدادی از مردم، ضرورت وجود واحد خدمات اورژانسی، احساس شد و به این ترتیب اولین پایگاه اورژانس کشور در تهران، ایجاد شد.
همچنین اولین پایگاه اورژانس در استان گلستان در سال ۱۳۵۶ در شهرستان گرگان، تشکیل شد که در حال حاضر ۵۳ پایگاه امدادرسانی اورژانس در استان فعال هستند که ۲۴ پایگاه شهری، ۲۸ پایگاه جاده ای، ۱ پایگاه استقرار آمبولانس و ۱ پایگاه امداد هوایی می باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۶:۲۶ ب.ظ

دیدگاه