رئیس پلیس مبارزه مواد مخدر گلستان: ۵۰ درصد از ریشه سرقت ها اعتیاد است

«مجید زائری»رئیس پلیس مبارزه مواد مخدر گلستان در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: ۹۰ درصد جمعیت معتادان استان گلستان مرد و ۱۰ درصد از جمعیت معتادان در استان را بانوان تشکیل می دهند.

رئیس پلیس مبارزه مواد مخدر گلستان ادامه داد: ۷۴ درصد مصرف کنندگان مواد مخدر در استان سنتی و ۲۶ درصد افرادی از مواد مخدر صنعتی استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از ریشه سرقت ها اعتیاد است، تاکید کرد: ۲۰ درصد علت قتل ها، ۶۵ درصد علت همسر آزاری، ۳۵ درصد علت کودک آزاری و ۵۵ درصد ریشه طلاق ها را اعتیاد تشکیل می دهد.

رئیس پلیس مبارزه مواد مخدر گلستان بیان کرد: در سطح استان گلستان ۴۲ کمپ ترک اعتیاد فعالیت می کنند که ۳۹ مورد برای آقایان و سه مورد برای بانوان در نظر گرفته شده و یک هزار و ۲۵۰ نفر در این کمپ ها پذیرش می شوند.

زائری ابراز داشت: یکی از دغدغه های ما در حوزه مواد مخدر مرکز ماده ۱۶ است که تنها یک مورد در گلستان وجود دارد و ظرفیت آن ۱۰۰ نفر است که پاسخگوی نیاز  استان گلستان نیست.

وی تاکید کرد: مدت نگهداری معتادان در این مرکز سه ماه است و در تلاش هستیم که مدت نگهداری این افراد از سه ماه به دو سال افزایش پیدا کند.

زائری با بیان اینکه در سال گذشته ۹ تن و ۳۰۰ انواع مواد مخدر را کشف کردیم، یادآور شد: از مجموع کل مواد مخدر کشف شده ۵۶ درصد تریاک، ۴۰ درصد حشیش و ۱۰ درصد سایر مواد مخدر بود.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون براساس آخرین آمار سه تن و ۲۰۵ کیلوگرم انواع مخدر در گلستان کشف شده است که میزان کشفیات ما در مدت مشابه سال گذشته دو تن و ۳۰۰ کیلوگرم بود و ۳۵ درصد نسبت کشفیات مواد مخدر در استان افزایش یافته است.

زائری بیان کرد: براساس عملیات پلیس مواد مخدر ۲۷ خودروی سبک و پنج خودری سنگین توقیف شد و همچنین در این عملیات ها تقریبا ۵۴ نفر قاچاقچی و ۴۵ عناصر قاچاق دستگیر شدند.

زائری بیان کرد: ۳۲۹ نفر از عناصر اصلی قاچاق به عنوان توزیع کننده اصلی و عواملی که این افراد را همراهی می کردند دستگیر شدند و چهار هزار و ۴۸۰ نفر در سال گذشته به عنوان خرده فروش دستگیر شدند.

وی بیان کرد: ۱۸۳ دستگاه خودروی سبک و ۱۲ خودروی سنگین نیز در سال گذشته در استان گلستان از قاچاقچیان مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

 خبر حمید یزدانی

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۹ ق.ظ

دیدگاه