سرهنگ بسطامی سرپرست پلیس راهور گلستان خبر داد: ۷۵ درصد متوفیان تصادفات،ازعابران پیاده و موتورسیکلت سواران بوده اند

سرهنگ مهاجر بسطامی ۷۵ درصد متوفیان تصادقات عابران پیاده و موتورسیکلت سواران بوده اند.

البرز گلستان سرهنگ مهاجر بسطامی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در سال ۹۷، ۱۰۲ فقره تصادف درون شهری منجر به فوت در گلستان رخ داد که این میزان در سال ۹۸ به ۶۸ فقره رسید و با کاهش ۳۳ درصدی همراه بود.

سرپرست پلیس راهور گلستان ادامه داد: در سال ۹۷، ۱۰۷ نفر بر اثر تصادفات درون شهری فوت کردند که این میزان در سال ۹۸ به ۷۰ نفر کاهش یافت و با کاهش ۳۵ درصدی همراه بود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷، ۴ هزار و ۳۰۶ فقره تصادف جرحی درون شهری در استان گلستان رخ داد، افزود: در سال ۹۸، ۳ هزار و ۹۹۳ فقره تصادف جرحی در گلستان اتفاق افتاد که با کاهش هفت درصدی همراه بوده است، همچنین در سال ۹۷، ۲۳ هزار و ۴۰ فقره تصادف خسارتی در گلستان رخ داد که این میزان در سال ۹۸ با کاهش ۶ درصدی به ۲۱ هزار و ۷۶۲ فقره رسید.

سرهنگ مهاجر بسطامی بیان کرد: ۴ هزار و ۸۵۱ نفر در سال ۹۷ بر اثر تصادفات درون شهری مصدوم شدند که این میزان در سال ۹۸ به ۴ هزار و ۶۹۱ رسید و با کاهش سه درصدی همراه بود.

مهاجر بسطامی گغت: جز دو شهر گمیشان و کردکوی در سایر شهرستان، شاهد روند کاهشی تصادفات درون شهری بودیم.

سرپرست پلیس راهور گلستان به مجموع فوت شدگان ناشی از تصادفات درون و برون شهری اشاره کرد و گفت: در مجموع ۳۶۴ نفر در سال ۹۸ بر اثر تصادفات درون و برون شهری فوت کردند که نسبت به سال گذشته با کاهش همراه بود.

وی متذکر شد: در سال گذشته ۱۶ راننده و سرنشین خودرو معادل ۲۳ درصد، ۲۷ راکب و ترک نشین موتورسیکلت معادل ۳۸ درصد  و ۲۴ نفر عابر معادل ۳۴ درصد و سه نفر راکب دوچرخه معادل پنج درصد بر اثر سوانح ترافیکی درون شهری فوت کردند.

مهاجر بسطامی ۷۲ درصد از متوفیان سوانح ترافیکی در سال ۹۸ را عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت برشمرد و خاطرنشان کرد: این مهم زنگ خطری برای استان گلستان محسوب می شود.

سرپرست پلیس راهور گلستان یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت فقره تصادف فوتی داشتیم که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۶ فقره بوده و ۵۰ درصد کاهش داشته است، همچنین در سال جاری ۵۹۶ نفر بر اثر تصادف مجروح شدند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۷۸۴ نفر بوده و با کاهش ۲۴ درصدی همراه بوده است.

وی میزان تصادفات خسارتی از ابتدای سال جاری تاکنون را ۲ هزار و ۷۳۳ فقره اعلام کرد و گفت: این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۴ هزار و ۳۴۱ فقره بود که با کاهش ۳۷ درصدی همراه بود.

مهاجر بسطامی به عمده علل تصادفات اشاره کرد و ابراز داشت: ۳۱ درصد از تصادفات بر اثر عدم توجه به جلو، ۳۰ درصد از تصادفات بر اثر عدم رعایت حق تقدم و ۳۹ درصد سوانح رانندگی بر اثر سایر علل رخ می دهد.

سرپرست پلیس راهور گلستان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۲ و نیم درصد از متوفیان تصادفات در گلستان موتورسواران بودند و ۷۵ درصد تصادفات امسال را نیز عابران پیاده و موتورسیکلت سوار تشکیل می دهند.

خبر حمید یزدانی

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۶ ق.ظ

دیدگاه