در دیدارسرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان در دیدار با دادستان مرکز استان مطرح شد: استفاده از همه ظرفیت های قانونی و اجرایی برای مبارزه با “آبخوان خواری” و “رودخانه خواری” در استان

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان در دیدار با دادستان مرکز استان گلستان گفت: لازم است از همه ظرفیت های قانونی و اجرایی برای مبارزه با “آبخوان خواری” و “رودخانه خواری” در استان استفاده شود..

البرز گلستان به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، در این دیدار که معاونین شرکت نیز حضور داشتند، مهندس سید محسن حسینی اظهار کرد: “آبخوان خواری” و “رودخانه خواری” موجب کندی روند توسعه و عدالت در استان می شود.
مهندس حسینی افزود: “آبخوان خواران” با حفر و بهره برداری از چاههای غیرمجاز و برداشت بیش از حد مجاز از چاههای مجاز ، موجب اخلال در امر برداشت آب چاههای مجاز اطراف خود شده و به سرمایه گذاریهای انجام شده در امر شرب ، صنعت و کشاورزی استان ضربه می زنند و آبخوانها را که میراث آیندگان هستند ، به سمت نابودی سوق می دهند.
وی تصریح کرد: “رودخانه خواران” نیز با تجاوز و دخل و تصرف بستر رودخانه ها و نیز ساخت سازه های تقاطعی غیراصولی باعث ریزش دیواره های رودخانه ها و نیز تشدید اثرات سیل می شوند و با تحمیل هزینه های لایروبی ، دیواره سازی و تثبیت بستر  ، روند توسعه استان را کند می کنند.
مهندس حسینی افزود: قوانین مختلف مانند قانون توزیع عادلانه آب و قانون مجازات اسلامی ابزار مناسبی برای برخورد با متخلفین است و در راستای حفظ حقوق عامه، انجام هماهنگی با قوه قضائیه و دستگاههای اجرایی از اهم برنامه های شرکت آب منطقه ای است.
سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان با دعوت از دادستان و همکاران برای حضور در کارگاههای طرحهای عمرانی شرکت ، خواستار جلسات مشترک هماهنگی منظم و یا موردی برای تبادل نظر در مورد مسایل منابع ، مجاری و تاسیسات آبی شد.

دادستان مرکز استان گلستان در این دیدار با مهم دانستن مسایل مرتبط با آب ،گفت: در مسایل آب که سیل و خشکسالی دو سوی بحرانی آن هستند ، هم باید حق مردم و هم حق منابع اب و آیندگان رعایت شود.
حجت الاسلام و المسلمین سید رضا سید حسینی اظهار کرد: پیشگیری از شروع اقدام به جرم با یاری گرفتن از دادستانی ها و نیز اقدامات فوری و انقلابی در اجرای احکام صادره ، موجب تنبه متجاوزان و جلوگیری از خسارات بعدی می شود.
دادستان مرکز استان افزود: عدم هماهنگی بین دستگاههای اجرایی موجب تجری متخلفین می شود ، لذا با رفع اختلافات اینچنینی می توان موفقیت بیشتری در مبارزه با تخلفات بدست آورد.
حجت الاسلام و المسلمین سید حسینی افزود: استفاده از ظرفیت کمیته حفظ حقوق بیت المال در این خصوص از جمله موضوع پل های غیراصولی و نیز راههای کاهش خسارات سیلهای احتمالی مناسب است و اولین جلسه سال جاری می تواند به مسایل آب اختصاص یابد.
وی بیان کرد: همچنین حضور مدیران شرکت در جلسات ادواری هماهنگی دادستانها و طرح موضوعات مورد نظر به نزدیکی نظرات و سرعت و یکپارچگی اقدامات منجر خواهد شد.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۴:۱۴ ب.ظ

دیدگاه