جچت الاسلام فضیلت مدیر کل ارشاد اسلامی گلستان :مختومقلی فراغی یکی از سرمایه‎های فرهنگی برای وحدت اقوام است

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان حجت‌الاسلام علی‎اصغر فضیلت ظهر امروز در نخستین کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان گلستان که با حضور استاندار و معاونین و مدیران کل در محل سالن اجتماعات برگزار گردید اظهار کرد: دیوان مختومقلی فراغی ظرفیت قابل توجهی برای انسجام اسلامی و وحدت ملی است.

وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به کیفیت بزرگداشت مختومقلی فراغی توجه شود، تصریح کرد: باید از کمیت‎نگری فاصله گرفته و به کیفیت‎بخشی برنامه‎های بزرگداشت مختومقلی فراغی توجه کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه محوریت مختومقلی فراغی باید حفظ شود، افزود: نباید به بهانه افزایش کمیت از کیفیت برنامه غافل شویم.

فضیلت بیان داشت: برخی پیشنهاد برگزاری برنامه بزرگداشت پدر مختومقلی فراغی «دولت‎محمد فراغی» را دادند که چنین پیشنهادی قابل اجرا نیست چراکه تعداد زیادی مفاخر و مشاهیر وجود دارد که نمی‎توان برای بزرگداشت همه آنها نسبت به برگزاری مراسم مبادرت کرد.

ستاد برگزاری مراسم مختومقلی فراغی فعال شده است

وی با بیان اینکه ستاد برگزاری مراسم مختومقلی فراغی فعال شده است، اظهار کرد: روز ۲۵ اردیبهشت برنامه این شاعر شهیر ترکمن را در مراوه‎تپه در محل مرقد ایشان خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه برنامه‎های متنوعی برای بزرگداشت مختومقلی فراغی تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن، پخش سرود، سخنرانی، رقص خنجر، اجرای شعر و … در این روز پیش‎بینی شده است.

فضیلت بیان داشت: علاوه بر سخنران ویژه افرادی نظیر صادقلو استاندار گلستان، آیت‎الله شاهرودی نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری، رجبی نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی و فرماندار مراوه‌تپه به سخنرانی خواهند پرداخت.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰ ب.ظ

دیدگاه