معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان خبر داد:در استان هیچ آزمایش مثبتی از کرونا به ثبت نرسیده / تعطیلی تمام بازارهای هفتگی به منظور پیشگیری

«سراج الدین عارف نیا» شامگاه امروز (یکشنبه ۴ اسفند) در گفتگو با خبرنگاران به کمبود ماسک در داروخانه ها اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت تمهیداتی اندیشیده است تا بتواند کمبود ماسک را در جامعه جبران کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ادامه داد: کمبود ماسک به دلیل هجومی است که مردم برای تهیه ماسک به داروخانه ها و مراکز توزیع داشتند و باید به این مهم اشاره کرد که استفاده از ماسک قواعدی دارد که باید به آن توجه داشته باشیم و گاهی به دلیل عدم رعایت قواعد استفاده از ماسک مانند برداشت ماسک از بند آن و تعویض ماسک حداکثر هر سه ساعت افراد نه تنها منفعت نمی برند بلکه استفاده از ماسک خود تبدیل به عامل انتشار بیماری نیز می شود.

عارف نیا  به لزوم رعایت موارد بهداشتی و پیشگیرانه توسط کادر پزشکی در بیمارستان ها تاکید کرد و افزود: کادر درمان باید نسبت به پشگیری همواره اقدام کند و این مهم ربطی به هیچ یک از بیماری های تنفسی ندارد.

وی افزود: باید پرسنل بیمارستان دستان خود را هر یک ساعت تا نیم ساعت شستشو دهند و وقتی در بیمارستان با بیماران تنفسی سر و کار دارند باید از ماسک استفاده کنند و حتما هر سه ساعت این  ماسک را تعویض کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان بیان کرد: در استان گلستان هیچ آزمایش مثبتی از کرونا به ثبت نرسیده است و تنها از ۱۰ مورد مشکوک نمونه برداری شده و به آزمایشگاه تهران ارسال شده است و ۷۲ ساعت دیگر نتایج این آزمایش ها اعلام خواهد شد.

عارف نیا متذکر شد: آن چیزی که از افراد مشکوک به بیماران تنفسی در استان گزارش می شود ممکن است آنفولانزا و یا یک بیماری تنفسی دیگر باشد و به منظور مراقبت و پیشگیری بخشی در بیمارستان دزیانی گرگان به عنوان مرکز ویژه بیماران تب دار تنفسی ایجاد شده و همچنین در سایر شهرستان ها نیز این بخش در بیمارستان ها دیده شده است.

وی افزود: پیش از انتخابات مدارس از روز چهارشنبه هفته گذشته تعطیل بوده و با تصمیم گرفته شده در کارگروه سلامت تا فردا (دوشنبه ۵ اسفند) تعطیل شده و احتمال تعطیلی مدارس استان تا انتهای هفته  نیز وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان  بیان کرد: تعطیلی مدارس به دلیل آن است که بتوانیم زنجیره انتقالی بیماری کرونا را کم کنیم و از سویی نگرانی در خانواده ها برای فرستادن فرزندان خود به مدارس وجود دارد.

عارف نیا با بیان اینکه ممکن است در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با توجه به حمایتی استاندار از کارگروه سلامت مدارس سطح استان تعطیل شود، افزود: تمام بازارهای هفتگی نیز به منظور پیشگیری تعطیل شده و هر گونه اقدامی که منجر به تجمع شود ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: خانواده های که توان مالی دارند مایحتاج مورد نیاز خانواده را برای چند روز خریداری کنند تا کمتر به بازار مراجعه داشته باشند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۷:۲۴ ب.ظ

دیدگاه