رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان: مهاجران به کشورهای دیگر به ویژه همسایه قوانین کشور مورنظر را مطالعه کنند تا دچار دردسر و مشکل نشوند

البرز گلستان رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان در نشست با ستاد خبری فجر گلستان با تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: کار رسانه از لحاظ سیاسی، امنیتی و معنوی بسیار ارزشمند است و خطرناک ترین و پیچیده ترین کار در راه روشنفکری و تنویر افکار جامعه بر عهده کسانی است که در جامعه فکر، روشنایی و دانش تزریق می کنند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان با گرامیداشت دهه فجر تصریح کرد: رسانه متولی روشن کردن حقایق برای جامعه هستند و در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید آنچه را که فکر می کنیم برای انقلاب اسلامی رخ داده مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای فراز و نشیب و مشکلاتی بوده اما گوهر گرانبها و باعظمتی است که متصل به دین، پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) و کشور ما است، یادآور شد: محققان اروپایی و آمریکایی خطاب به ترامپ گفتند مطمئن باشید در سال های نه چندان دور مجبور به سازش با ایران هستید چراکه به زودی ایران به قدرت بزرگ منطقه و جهان تبدیل می شود.

امیرشاهی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی کشور ما را بیمه کرده است، ابراز کرد: گاهی اوقات مشکلات اقتصادی، اجتماعی و .. انسان را سرخورده می کند اما لایه پنهان انقلاب اسلامی قوی و مستحکم است.

وی با اشاره به ضرورت وجود نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان گفت: گلستان، استانی مهم و فوق العاده از لحاظ سیاسی، اقتصادی و امنیتی و اقتصادی و صنعتی است و ۱۷ قوم و نژاد در آن زندگی می کنند و ۴۰ درصد از مردم استان اهل تسنن هستند، همچنین استان گلستان در کنار ظرفیت های بی شمار در همسایگی ترکمنستان قرار دارد و آنقدر مهم بود که نمایندگی وزارت امور خارجه در این استان ایجاد شد.

امیرشاهی با بیان اینکه ۲۳ سال از عمر دفتر وزارت امور خارجه در گلستان می گذرد اما بسیاری از مردم از وجود آن بی اطلاع هستند، متذکر شد: در گذشته مردم برای تائید یک مدرک ناچار به رفتن به استان دیگر بودند اما امروز یک شهروند گلستانی با هزینه اندک می تواند با مراجعه به نمایندگی وزارت خارجه اسناد خود را تائید کند که اقدام بزرگی است این در حالی است که ما هنوز استقرار کامل پیدا نکردیم.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان بیان کرد: ۳۲ هزار افغانی در استان گلستان زندگی می کنند که ۲۷ هزار نفر از آنها دارای کارت هویت و اقامت هستند، همچنین ۷ هزار قزاق در استان زندگی می کنند.

وی ادامه داد: سفر نماینده سازمان ملل در امور زنان به گمیشان را در استان شاهد بودیم که برای کمک به زنان سیل زده از لحاظ جامعه شناسی و روانشناسی به استان گلستان آمدند، همچنین سفر هیئت بلندپایه وزارت امور خارجه با هدف ارزیابی ایجاد هنرستان فنی و حرفه ای در منطقه سیل زده استان گلستان و دیدار سفیر بنگلادش با مسئولان استانی و تقویت ارتباطات اقتصادی و اجتماعی انجام شد.

امیرشاهی با بیان اینکه سفیر بنگلادش فردا به استان گلستان سفر می کند، بیان کرد: سفیر بنگلادش به همراه یک سرمایه گذار به بندر خواجه نفس خواهند رفت و طی بازدیدی ارزیابی های مقدماتی برای ایجاد یک بندر در استان را انجام می دهند تا ایجاد بندر راهی برای کاهش بیکاری در استان باشد.

  • رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان خاطرنشان کرد: در جشنواره بین المللی اقوام نیز اقداماتی را انجام دادیم و مقدمات حضور بیش از ۱۸ سفیر و کاردار و … را در استان گلستان فراهم کردیم، حدود ۷۰۰ سند در زمینه های اقتصادی، تجاری، دانشجویی، مهاجرت، کار و سرمایه گذاری و اشتغال و درمان امضاء شده است.

وی به ۱۵۰ تائید گواهی کنسولی برای مهارجران افغانی اشاره کرد و افزود: در سال آینده تمامی مهاجران افغانی و قزاق ها به درستی هدایت خواهند شد و جایگاه خود را پیدا می کنند.

امیرشاهی به زندانی گلستانی ها در سایر کشورها اشاره کرد و گفت: برخی از مردم گلستان در کشورهای عراق، قطر، امارات، ترکیه و … به تعمد و یا تغافل زندانی هستند که اکثر آنها زنان خانه دار و متأهل هستند و اتهام آنها در حوزه های مواد مخدر و یا … است که ما برای رهایی آنها تلاش خواهیم کرد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان ادامه داد: توصیه می کنیم مهاجران به کشورهای دیگر به ویژه همسایه قوانین کشور مورنظر را مطالعه کنند تا دچار دردسر و مشکل نشوند، در صورت امکان سفر نکنند و اگر ضرورت داشت از حمل مواد غیرقانونی پرهیز کنند و در صورت بازداشت نیز صادقانه سخن بگویند تا جرم سنگین برای آنها لحاظ نشود.

وی به مهاجرت نخبگان به خارج کشور اشاره کرد و گفت: بخش قابل ملاحظه ای از جوانان ما از روی اجبار به خارج از کشور سفر می کنند و متأسفانه بسیاری از نخبگان پس از مهاجرت به کشور دیگر خواستار ورود مجدد به ایران هستند و از مسئولان استان درخواست می کنیم زمینه فعالیت اقتصادی و اشتغال را برای جوانان فراهم کنند.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲:۴۸ ب.ظ

دیدگاه