با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان و مسیولین آموزش و پرورش استان آئین افتتاحیه کانون یاریگران زندگی در مدارس استان

آئین افتتاحیه کانون یاریگران زندگی در مدارس استان گلستان با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، مسئولین استانی، کارشناسان شورا و مسئولین شهرستانی برگزار شد.

به گزارش البرز گلستان به نقل لژ  روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان؛ روحانی‌فر دبیر شورا در این مراسم گفت:  نتایج تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده در محیط‌های آموزشی به ویژه در مدارس و جامعه دانش‌آموزی کشور نشان می‌دهد میانگین سنی رفتارهای پرخطر در جامعه به طور چشمگیری کاهش یافته است.

وی افزود: آسیب‌‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد و رفتارهای پرخطر از جمله مهم‌ترین مخاطراتی هستند که اکنون کودکان و نوجوانان با آن‌ها روبرو هستند.

دبیر شورا ادامه داد: برهمین اساس، در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سیاست‌های کلی مبارزه با موادمخدر و به‌منظور ظرفیت‌سازی برای توسعه کمی و کیفی برنامه‌ها و خدمات پیشگیرانه در مدارس استان و با هدف افزایش کارایی و اثربخشی اقدامات در این زمینه، «کانون یاریگران زندگی در مدارس استان» با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش و شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر و با همکاری تشکل‌های دانش‌آموزی از ابتدای سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ با تحت پوشش قرار دادن ۲۰ درصد مدارس استان تشکیل شده است.

گفتنی است؛ در این مراسم دانش‌آموز امیر حسین لک زائی  فرزند شهید راه مبارزه با مواد مخدر جواد لک زائی، از سوی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به عنوان عضو افتخاری کانون یاریگران زندگی انتخاب و حمایل یاریگران به ایشان اهدا شد.

همچنین پس از پایان مراسم زنگ یاریگری با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در آموزشگاه شاهد پسرانه دوره اول متوسطه شهرستان گنبد کاووس و توسط دبیر محترم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نواخته شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۷:۵۹ ب.ظ

دیدگاه