دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان از اختصاص۱۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای زیر ساختهای کشاورزی استان خبر داد

ب به گزارش البرز گلستان رنامه ی زنده ی گفتگوی ویژه ی خبری سیمای مرکز گلستان با حضور دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ۲۴ آذر ماه با موضوع کشت محصولات پاییزه استان برگزار شد.

در ابتدای این برنامه دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با اشاره به شرایط خاص سال زراعی جاری گفت: با توجه به بارندگی شدید و سیل خانمان براندازی که امسال اتفاق افتاد شرایط استان امسال یک شرایط ویژه است. اما خداوند را شاکریم که توانستیم در بخش کشاورزی توفیقات خوبی به دست آوریم و تا حدودی مصیبت سیل را جبران کنیم.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه گفت: امیدوارم در سال زراعی ۹۹_۹۸ با لطف خداوند و همت کشاورزان اتفاقات خوب و افزایش تولید رقم بخورد.
دکتر مهاجر همچنین گفت: در شرق استان پاییز خشکی را سپری کردیم و ۳۶ درصد کاهش بارندگی داریم و امیدواریم کشاورزان عزیز از حداقل بارندگی برای کشت محصول نهایت استفاده را ببرند.

وی بهترین تاریخ کشت گندم را تا ۱۰ دی ماه و بهترین زمان کشت کلزا را تا اول دی ماه اعلام کرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: ۱۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای زیر ساختهای کشاورزی اختصاص یافته است. و به زودی فراخوان پیمانکار می دهیم و باقی کارهای مربوطه در حال انجام است.
وی افزود: اولویت با لایروبی کانال ها و قنوات و جاده های بین مزارع و…است که کشاورزان عزیز برای برداشت محصول و حمل و نقل نیز مشکلی نداشته باشند.

مهمان تلفنی این برنامه هم دکتر فرجی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان و دکتر محتشم امیری مسوول صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان بودند.
دکتر فرجی در خصوص آخرین یافته های تحقیقاتی گفت: از جمله اموری که هر ساله جزو برنامه های مرکز تحقیقات است تهیه و توزیع بذر مناسب برای زراعت های استان است.
رییس مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان افزود: عملکرد بالا و تولید بسیار خوب گندم در سالهای اخیر به دلیل وجود بذور گندم مناسب است زیرا سلامت و اصالت بذر بسیار مهم است.
وی در ادامه سخنانش میزان بذر در استان را بسیار خوب و مناسب دانست و اظهار امیدواری کرد کشاورزان عزیز در این خصوص هیچ نگرانی نداشته باشند.

در ادامه دکتر محتشم امیری مسوول صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان نیز گفت: قیمت های بیمه محصولات ۳۰ درصد افزایش یافته اما تعهدات بیمه ای هم دو برابر شده است.
وی افزود: صندوق ملی بیمه ی محصولات کشاورزی با ارتباط خوبی که ما و سازمان جهادکشاورزی استان داریم به استان گلستان توجه ی ویژه ای دارند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۴:۵۳ ق.ظ

دیدگاه