بهروز کریمی رئیس انجمن سرگرمی های نمایشی کشور خبر داد:اختتامیه نخستین جشنواره سراسری شعبده بازان کشور در گرگان برگزار شد

 

آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری شعبده بازان کشور در گرگان برگزار شد.

به گزارش البرز گلستان آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری شعبده بازان کشور پس از چهار روز اکران و اجرای شعبده بازان مطرح از سراسر کشور، شامگاه پنجشنبه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهرستان گرگان با حضور عادله کشمیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان برگزار شد.

در حاشیه این جشنواره، بهروز کریمی رئیس انجمن سرگرمی های نمایشی ایران و ” پدر شعبده بازی ایران” گفت: شعبده دنیای پیچیده ای دارد که در سراسر دنیا ارزش بالایی برای آن قائل میشوند و فستیوال ها و جشنواره های مختلفی در رابطه با این هنر برگزار میگردد.

وی ادامه داد: در راستای اعتبار بخشی قانونی و قانونمند کردن این هنر، تقاضاهایی را مطرح کردیم و بنا بر پیشنهاد معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد، مسابقات رشته سرگرمی های نمایشی که شامل شعبده،ژانگولر، آکروبات، تقلید صدا و … است را برای نخستین بار در استان خوزستان برگزار کردیم که شرکت کننده های از سراسر کشور در رشته های مختلف در آن حضور یافتند و به رقابت پرداختند.

رئیس انجمن سرگرمی های نمایشی ایران با اشاره به اینکه گلستان به دلیل چند ویژگی خاص به عنوان استان منتخب برای برگزاری این جشنواره داشت
کریمی همچنین اظهار کرد: علاوه بر اینکه گلستان تعداد چشمگیری شعبده باز دارد، همچنین پیرترین شعبده باز ایران نیز اهل گلستان است.
وی تصریح کرد:هدف اصلی برگزاری این جشنواره ارتقاء شعبده بازان کشور و شناساندن این هنر به دیگران است و مسلما به دلیل اینکه برای نخستین بار برگزار شده دارای نواقصی بوده است.
کریمی اذعان داشت: از بین افراد شرکت کننده ۱۷ گروه برای شرکت در مسابقه انتخاب شدند.
رئیس انجمن سرگرمی های نمایشی ایران در پایان از حمایت اداره کل هنرهای نمایشی و اداره کل ارشاد اسلامی استان گلستان برای برگزاری نخستین جشنواره سراسری شعبده بازان کشور در گرگان قدر دانی کرد.

وی در ادامه گفت: علت انتخاب استان گلستان ( گرگان) بعنوان محل برگزاری اولین جشنواره سراسری شعبده بازان کشور حضور پیرترین و  جوانترین شعبده باز کشور در این استان و استارمی نویسنده چند کتاب در راستای شعبده بازی می باشد

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۴:۴۵ ق.ظ

دیدگاه