فعالیت یک زوج فعال بازنشسته گلستانی در حوزه اقتصادمقاومتی / بازنشستگی پایان خدمت یاآغاز یک فعالیت با بهره گیری از تجارب گذشته

به گزارش البرز گلستان خیلی از افراد بازنشستگی را پایان کار نمی‌دانند، بلکه آن را شروع یک مرحله تازه و مهیج از زندگی خود به حساب می‌آورند. مسائل مالی می‌تواند مهم‌ترین انگیزه برای ادامه کار باشد. البته بسیاری از بازنشسته‌ها اگر شغلی پیدا کنند که واقعا از آن لذت ببرند، سر حقوق و مزایا توافق می‌کنند. برای داشتن شغل تازه راه‌های گوناگونی پیش رو دارید:

جعفری مدیر صندوق بازنشستگی کشوری گلستان در این زمینه اظهار کرد:راه‌اندازی کسب‌وکار تازه و کارآفرینی حرکت شغلی بسیار معقول برای افراد بازنشسته است. تجربه کاری طولانی‌مدت به اندازه کافی دانش و اعتماد به نفس به افراد می‌دهد تا کسب‌وکار تازه‌ای راه‌اندازی کنند. اگر کسب‌وکار خودتان را داشته باشید، یعنی می‌توانید برنامه‌های کاری را خودتان تنظیم کنید. مثلا  یک  بازنشسته می‌تواند کالای خاصی را که در آن تخصص دارد در نظر بگیرد و به‌صورت پاره وقت آن را بفروشد.

وی افزود:با آغاز دوره بازنشستگی، حقوق دریافتی، کمتر از زمان اشتغال است درحالی که همزمان خانواده فرد بازنشسته گسترش پیدا کرده و حضور عروس و داماد و نوه نیازمند صرف هزینه های بیشتری است که معمولا از عهده آن برنمی آیند.»

مدیر صندوق گلستان افزود:وقتی بازنشستگان را سرمایه های عظیم تجربه می نامیم، وقتی آنها را الگوی کاملی از کار و تلاش و پشتکار معرفی می کنیم و وقتی مقرر می داریم پایه های پیشرفت جامعه بر دوش خسته اما پرتحمل این قشر بی توقع بنا می شود و شکل می گیرد، متعاقب آن قدر و منزلت مناسب و متناسب با همراهی های آنان در دوران سخت این جامعه را هم باید در نظر بگیریم.

گلریز مدیر خانه امید گرگان در این زمینه افزود:در شرایطی که حتی شاغلان با وجود دریافت حقوق متعادل و با داشتن چند شغل از وضعیت اقتصادی خود ناراضی اند، قطعا مشکلات مالی بازنشستگان با دریافت مستمری ناچیز چندان عجیب و دور از ذهن نیست به طوری که گاه بسیاری از بازنشستگان سالمند به دلیل ناهمخوانی میزان حقوق دریافتی و مخارج زندگی ناگزیرند با چشم پوشی از زمان استراحت خود شغل دیگری دست و پا کنند تا بتوانند حداقل بخشی از مشکلاتشان را رفع نمایند.»

خانم صدیقه عراقی مدیر شورای عالی بازنشستگان گلستان گفت :وقتی بازنشستگان را سرمایه های عظیم تجربه می نامیم، وقتی آنها را الگوی کاملی از کار و تلاش و پشتکار معرفی می کنیم و وقتی مقرر می داریم پایه های پیشرفت جامعه بر دوش خسته اما پرتحمل این قشر بی توقع بنا می شود و شکل می گیرد، متعاقب آن قدر و منزلت مناسب و متناسب با همراهی های آنان در دوران سخت این جامعه را هم باید در نظر بگیریم

در این راستا  جمع شورای بازدید بازنشستگان گلستان دیداری با زوج بازنشسته فرهنگی انجام شد که بازنشستگی را آغاز فعالیت جدیدی در زندگی خود می دانند و در باغی در روستای چهارده از توابع شهرستان کردکوی  با وسایل صنعتی به حرفه روعن کشی گنجدوزیتون و.. مشغول  می باشند..

خانم انصاری مدیر گارگاه  در باره هدف از تشکیل این کارگاه تولیدی گفت: ما بعد از بازنشستگی در راستای کمک به اقتصاد جامعه وحمایت از تولیدات داخلی و جلو گیری از ورود مواد غذایی خارجی مصمم به بازگشایی این کارگاه شدیم.

عباس ابراهیمی همسر خانم انصاری و از بازنشستگان فرهنگی در باره هزینه احداث این کارگاه افزود : ایجاد این کارگاه نزدیک به یکصد ملیون تومان هزینه در بر داشته است و ما دو نفر در پی تولید محصولات ناب و با بهترین کیفیت هستیم  ضمن اینکه  بدنبال شناسه نظارت نیز می باشیم.

این زوج بازنشسته فرهنگی در باره اهداف آینده خود گفتند: ما بدنبال فضای بزرگتر و تهیه دستگاههای پیشرفته در زمینه تولید روغن زیتون  و سایر روغن های مفید می باشیم.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱:۲۱ ب.ظ

دیدگاه