قهرمانی دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم واختر فیزیک به دانش‌آموزان ایرانی رسید

دانش‌آموزان ایرانی در دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک (IOAA 2018) با کسب ۶ مدال طلا و ۴ مدال نقره مقام اول جهان را کسب کردند.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان فاطمه مهاجرانی گفت: «در دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک (IOAA 2018) که در کشور چین برگزار شد، تیم دانش‌آموزان ایرانی با ۹دانش‌پژوه، هدی پورغلامی، امیرعلی اختراعی، امیر پویا معینی، نوید اکبری، علیرضا محمدیان، علی یونسی، کیان باختری، محمدصدرا حیدری و محمد شجاعیان و چهار سرپرست، مهدی خاکیان قمی، حسین حقی، محمدهادی ستوده و امیرحسین امیری، در قالب دو تیم در این مسابقات شرکت کرده بودکه تیم ایران با کسب ۶ مدال طلا و۳ نقره بااقتدار تمام، مقام اول مسابقات را کسب کرد.»

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان ضمن تبریک به جامعه آموزش‌و پرورش کشور و خانواده‌های این دانش آموزان این نتیجه را یکی از بهترین نتایج باشگاه دانش‌پژوهان جوان در سال‌های گذشته دانست. در مسابقات سال گذشته (۲۰۱۷تایلند) ایران با کسب یک مدال طلا، سه نقره و یک برنز به مقام سوم مسابقات رسیده بود. در این دوره از مسابقات تیم های روسیه و چین بعد از تیم جمهوری اسلامی ایران به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب نمودند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲:۱۳ ب.ظ

دیدگاه