مشاور استاندار و رئیس گروه مشاوران جوان استان گلستان گفت: خروجی کارگروه های حوزه جوانان به مدیران گلستانی منتقل می شود.

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان علی نصیبی پیش از ظهر یکشنبه در نشست با رسانه های استان، گفت: در جلسات سال ۹۳ حوزه جوانان به دنبال مصوبه و طرح نیستیم و رویکرد اصلی ما، شناخت نسبی توانمندی ها و ظرفیت ها، رسیدن به زبان مشترک و همگرایی در عین اختلاف سلیقه های طبیعی، و … است.

وی افزود: در سال ۹۴، در هر جلسه موضوع مشخصی در حوزه فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، هنری و زیست محیطی را به بحث خواهیم گذاشت و خروجی مباحث و طرح های تایید شده توسط کارگروه، به مسئولان ارشد و مدیران ذیربط منتقل خواهد شد.

وی بیان کرد: ترکیب اعضای کارگروه بسته نشده و در این راستا از حضور جوانان صاحبنظر از سراسر استان استقبال خواهیم کرد.

مشاور جوان استاندار اظهار کرد: علاقه نداریم جلساتی که با حضور جوانان و مسئولان برگزار می شود صرفا تبدیل به جلسات پرسش و پاسخ شود بلکه هدف ما در این جلسات، تبادل نظر دوسویه برای دستیابی به یافته ها و راهکارهای بهتر است.

وی گفت: هیچ فرد یا گروهی نباید خود را متولی جوانان استان بداند بلکه نگاه منطقی استفاده از همه جوانان فعال و صاحبنظر و دوری از انحصار است و از این رو یکی از رویکردهای ما در حوزه مشاور جوان استانداری، شناسایی جوانان اهل فکر و تحلیلگر است.

نصیبی گفت: متاسفانه بعضی از مسئولان از حضور در جلسات با جوانان و گفتگوی بی واسطه با آن ها هراس دارند و بیشتر علاقه دارند از پشت درب های بسته برای جامعه و جوانان تصمیم بگیرند.

مشاور استاندار و رئیس گروه مشاور جوان استانداری افزود: فعالیت اجتماعی یک کار دیربازده بوده و اثراتش هم مانند یک پروژه عمرانی به گونه ای مشهود نیست که با چشم قابل ملاحظه باشد لذا نیاز به استمرار و پیگیری و فرهنگ سازی دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات و آسیب های اجتماعی، بیش از هر چیز به همگرایی فعالان اجتماعی و مسئولان مرتبط در عین برخی اختلاف نظرهای طبیعی نیاز داریم.

نصیبی گفت: مدیران ما خود را در همه حال باید نیازمند نظرات و نقدهای جامعه بدانند و از آن سو، تک تک آحاد جامعه نیز خود را جدا از مدیران و مسئولان ندانسته و در جهت بهبود شاخص های استان به خصوص در بخشهای فرهنگی و اجتماعی، شایسته است خود به کمک مجموعه های دولتی و حکومتی بشتابند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۴ ق.ظ

دیدگاه