قوانلو مدیر کل صنعت و معدن وتجارت گلستان:ما نباید موجب فرار سرمایه گذاران ازاستان شویم

به گزارش البرز گلستان مهندس قوانلو مدیر کل صنعت و معدن صنعت و معدن در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد:هدف از سرمایه در گردش  ایجاد  و تثبیت اشتغال است .

وی افزود:از کلیه طرحهای با دستگاههای ذیزبط بازدید می شود و در سامانه گزارش می شود وعلاوه بر ان بانکها  نظارت بر تسهیلات بعهده بانکها می باشد در سال گذشته ۹۵ درصد تسهیلات درجای خود نشسته است و الان بازارهای موازی انگیزه به ان وارد شده است باید نهادها بیشتر مراقبت کنند.

قوانلو گفت:در استان به اندازه کافی بخش سرمایه گذاری دچار  مشکل می باشد و ما نباید موجب فراری دادن آنان شود.و جوازهای در حال تاسیس می تواند اشتغال ایجاد کند.

وی گفت:یک واحدی اگر در لیست بدهکاران جاری قرار بگیرد نمی تواند وام بگیرد.

مدیر کل صنعت و معدن استان گلستان در ادامه گفت:در بخشنامه سال ۹۶ امده میانگین سقف وام ۳ملیارد می باشد ومحدویت برای بالای ۳ملیارد با تشخیص کارگروه  باید مصبه باید گرفت و به بانکها داد و هر واحدی که پروانه بهره برداری و جواز طرح توسعه  بگیرد و یک وام بگیرد و اگر طرح توسعه داشته باشد می تواند و پروانه بهره برداری داشته باشند می توانند سرمایه در گردش برای بار دوم بگیرند..

وی افزود ۱۰۸۴ واحد از دیدگاه ما شرایط داشته و فقط ۲۵۴ واحد مراجعه و بقیه  به جهت عدم مراجعه به بانکها وام گرفته اند.و چک برگشتی نباید بیش از ۲۵ درصد ازز چک برگشتی وام بگیرند.

قوانلو همچنین گفت :۵۴ درصد صادرات غیر نفتی رشد داشته که بازار هدف عراق و افغانستان بوده که معاف بودن برای برگرد اندان ارز . برای لبینیات کنسرسیوم صادرات برگزار شده است .

وی گفته سه شرکت ماهان و نگین پودر و خوش پخت بوده که در سال ۹۵ جمع شده است و ۱۱۳ واحد جدید که پول انرا گرفته  و تا کنون تخلفی صورت نگرفته و گزارشهای نظارتی در سایت گذاشته می شود..

قوانلو تا کنون نزدیک به یکصد ملییارد تومان پروانه بهره برداری صادر شده است  و سال قبل ۸۵ درصد رشد داشته

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۳:۳۱ ق.ظ

دیدگاه