پیام رئیس AFC پس از پایان مرحله گروهی فوتبال جام ملتها ی آسیا

به گزارش سایت البرز گلستان به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، شانزدهمین دور از مسابقات جام ملتهای آسیا میلیون ها نفر از طرفداران فوتبال را در سراسر جهان هیجان زده کرده است، طوریکه باعث شد شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه- رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا تلاش همگان را همچون تیم ها، طرفداران و از جمله برگزارکنندگان این تورنمنت را در سطح جهان مورد تقدیر و ستایش قرار دهد.
شیخ سلمان در پیام خود پس از پایان مرحله گروهی جام ملتهای آسیا ۲۰۱۵ گفت: من واقعاً از سطح اشتیاق به نمایش گذاشته شد. در تمام بازی های برگزار شده این تورنمنت هیجان زده هستم و همانند بسیاری از تماشاگران در تمام استادیوم ها حاضر بودم و یک تجربه لذت بخش داشتم.
وی افزود: فوتبال واقعا سرگرم کننده است. در طی ۲۴ بازی برگزار شده مرحله گروهی شاهد ۶۱ گل به ثمر رسیده بودیم که می توان میانگین می توان ۲٫۵ گل برای هر بازی را در نظر گرفت. همچنین یک رکورد شگفت انگیز در این تورنمنت بدست آوردیم، برگزاری ۲۴ بازی بدون هیچ نتیجه تساوی، که این تعداد رکورد قبلی را با ۱۸ بازی در جام جهانی ۱۹۳۰ شکست. بعضی بازی ها از چنان انرژی برخوردار بود که انتظار به ثمر رسیدن گل در هرلحظه آن می رفت و به طور کلی می توان گفت که در سطح بسیار عالی و فراتر از انتظار برگزار شده است.
رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا ضمن تقدیر و افتخار به حضور هواداران از ملیت ها و فرهنگ های مختلف در این دوره از رقابتها گفت: تماشاگران در بیشتر مسابقات حضور داشتند و جوی سراسر شوق و هیجان را در داخل استادیوم ها بوجود می آوردند. هدف ما ایجاد یک تجربه به یادماندنی برای تماشاگران بود و من فکر می کنم که این امر به واقعیت مبدل شده است.
شیخ سلمان افزود: قضاوت در مورد عملکرد مرحله گروهی و صحبت درباره صلاحیت تیم های صعودکننده به مرحله یک چهارم نهایی کار بسیار سختی است. ما در حال تماشای هشت تیم برتر آسیا هستیم و این امر به این معناست که این هیجان ها ادامه خواهد داشت. اصولا در مراحل حذفی تیم های برتر خودنمایی می کنند و این می تواند بسیار جذاب باشد.
وی در پایان گفت: مفتخرم که این تیم ها فوتبال آسیا را به خوبی نشان دادند و برخی رقابتها در این تورنمنت بهترین بازی بوده که تا کنون دیده شده است. در نهایت می توانم آرزوی داشتن شانس خوب برای آنها را داشته باشم ضمن اینکه امکان قهرمانی بهترین تیم مهیا است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۸:۳۰ ب.ظ

دیدگاه