سالاری فرماندار شهرستان رامیان:کمترین درآمد سرانه خانوار در استان متعلق به شهرستان رامیان می باشد/بدنبال تغییر نرخ بیکاری و کاهش آن در شهرستان هستم


فرماندار رامیان :توقع ما از میراث و گردشگری استان برای رامیان بیشتر است، به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم  کسی قوه لایموت (نان )مردم را وجه المصالحه و وجه المعامله خود قرار بدهد

البرز گلستان نشست خبری مهندس سالاری فرماندار شهرستان رامیان  امروز با حضور اصحاب رسانه  استان امروز در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.

در این نشست سالاری اظهار کرد: این شهرستان دارای تنوع قومی  و اقلیمی خاصی می باشد  و این شهرستان از کوه و جنگل و شبه دشتی تشکیل  شده است و این شهرستان دارای پتانسیل های خاصی می باشد.

وی افزود: باید ظرفیت های  شهرستان را از بالفعل به بالعمل تبدیل کرد و این شهرستان ظرفیت های خوبی در گردشگری دارد.که قابل برنامه ریزی می باشد.

سالاری در ادامه گفت:در این مدت از تمامی روستاها بازدید کرده و با مردم از نزدیک به درد دلهای آنان  گوش دادم ضمن اینکه  با سرمایه گذاران  در محل کارو کسب و تجارت انان حضور پیدا کرده  ودیدار داشتم.

فرماندار رامیان همچنین تصریح کرد:بزرگترین یکپارچه سازی اراضی استان در این شهرستان می باشد و این می تواند بهره وری را زیاد کند و تکنولوژی را در کشاورزی فعال کند.

وی گفت:ما بدنبال آن هستیم از کشاورزی به عنوان یک ظرفیت  گردشگری  استفاده کرد مانند برگزاری جشنواره توت فرنگی  که هزاران نفر امسال از آن استقبال کردند.

سالاری سپس خاطر نشان کرد: ما در این ۱۰۰ روزه ظرفیت های انسانی را بررسی کردیم  و متاسفانه ظرفیت های نیروی انسانی و مدیریت و کارشناسی در شهرستان ضعیف می باشد و برای خیلی از مدیران ورود به شهرستان جاذبه ندارد.و کارشناسان دوست دارند در شهرهای بزرگتر خدمت کنند.

وی افزود: نمی شود صحبت از توسعه بکنیم ولی نیروی توسعه یافته نداشته باشیم و شرایط اساسی برای توسعه نیروی انسانی  می باشد واگر نه نمی شود از ظرفیت ها استفاد ه کرد.

فرماندار رامیان ن در ادامه با بیان این نکته که ما مدیران باید خودمان را آماده کنیم و حرف‌های خبرنگاران رابشنویم و توضیح بدهیم گفت: متاسفانه  بالاترین نرخ بیکاری متعلق به شهرستان رامیان می باشد.

سالاری همچنین گفت:کمترین درآمد سرانه خانوار در استان متعلق به شهرستان رامیان می باشید که خروجی آن می شود فقر  ومن اشتغال را در این شهرستان هدف قرار گرفتم و بدنبال تغییر نرخ بیکاری و کاهش آن در شهرستان هستم.

وی در باره وضعیت اشتغال گفت : ۵۳۶ مورد پرونده به بانکها ارجاع شده و بیشترین ایجاد اشتغال روستایی در رامیان ایجاد  شده است

فرماندار رامیان  سپس افزود: ما باید وزن بیشتر اشتغال را به سمت گردشگری ببریم  و باید بیش از ۷۰ درصد ایجاد اشتغال در این سمت باشد. و توقع ما از میراث و گردشگری برای رامیان بیشتر است

وی با بیان اینکه بیشترین اتباع خارجی در رامیان می باشد علیرغم اینکه محل استقرار آنان  باید در گرگان و گنبد گفت: پارک جنگلی دلند جهت استفاده از ظرفیت های آن در ابتدا به شهرداری و در غیر این صورت این پارک به بخش خصوصی و سرمایه گذار در بخش گردشگری که می تواند بیش از ۲۰۰ شغل ایجاد کند  واگذار می شود.

سالاری در خاتمه در باره وضعیت اتحادیه نانوایان شهرستان گفت:در این شهرستان به هیچ عنوان اجازه نمی دهم که کسی قوه لایموت مردم وجه المصالحه و وجه المعامله خود قرار بدهد و به عبارتی کاسبی کند و من بدنبال سلامت و امنیت کار هستم.

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۶:۱۸ ق.ظ

دیدگاه