کاظمی رییس هلال احمر شهرستان کردکوی در نشست خبری از فعالیت بیش از ۲۰۰ نفرروز از جوانان و امدادگران در طول طرح نوروزی عید۹۷ بصورت شبانه روزی در مراکز طرح خبرداد

البرز گلستان/جواد کاظمی رئیس  جمیت هلال احمر شهرستان کردکوی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد:طرح نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۷ انجام می شود.

وی افزود: در طول دوره در اجرای طرح ۲۰۰ نفرروز بصورت شبانه روز فعالیت می کنند و در این طرح از دو دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی نجات و ۳ست تجهیزات کوهستان و ۵ست تجهیزات ارتباط رادیویی استفاده می شود.

کاظمی همچنین افزود:در این جمعیت ۶۸ نفر برادر امدادگر و ۱۹ نفر خواهر آموزش دیده تخصصی بصورت فعال در عضویت هلال احمر می باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کردکوی همچنین از یک تیم۵نفره واکنش سریع می باشد ضمن اینکه ۵ نفر از امدادگران دارای درجه ایثار و ۴نفر نیز به کمیته کشوری جهت اخذ درجه ایثار معرفی شده است.

وی همچنین اظهار کرد:۳ست تجهیزات فنی نجات در ارتفاع کوهستان به همراه باز آموزی ها و توان افزایشی های مستمر و مداوم تیم امداد کوهستان با میزان آمادگی مطلوب به استعداد ۱۵ نفر و ۳تیم امداد کوهستان در سطح شهرستان فعال می باشد.

وی  از راههای ارتباطی جهت دریافت خدمات از هلال احمر را شماره رایگان ۱۱۲ جهت ارائه خدمات امداد و نجات در حوادث و سوانح با هماهنگی مرکز کنترل عملیات امداد نجات  نام برد.

کاظمی  اظهار کرد از ۵ سال تا ۲۹ سال در امور جوانان فعالیت می کنند و از ۲۹ سال به بالا در گروه داوطلبان فعالیت می کنند.

وی افزود: امدادگران در راستای سیلاب و جاده و کوهستان آموزش می بینند وفعالیت می کنند. و هنوز مشخص نشده است متولی امر گمشدگان در کوهستان چه سازمانی می باشد ولی فعلا با اعلام هییت کوهنوردی و معرفی به نیروی انتظامی به هلال احمر معرفی می باشد و نیروی انتظامی ۴۸ ساعت وقت دارد تا گمگشتگی را اعلام کند.

رئیس هلال احمر شهرستان کردکوی  همچنین تصریح کرد : فعالیت و خدمت در هلال احمر  کاملا بصورت رایگان می باشد و خدمات آن مردمی باشد.

وی افتتاح مرکز تخصصی در هلال احمر و تمدید ۳۶۵ روز ه شدن پایگاه امداد کوهستانی دراز نو از جمله فعالیت های جدید  هلال احمرنام برد.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵ ق.ظ

دیدگاه