مهندس میقانی مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گلستان در دیداربا نماینده ولی فقیه دراستان ازساماندهی ونظارت بر فعالیت حدود ۱۰ هزار ناوگان باری و مسافری در استان خبر داد

البرز گلستان/مهندس مهدی میقانی در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار داشت: نگهداری و صیانت از حدود ۵ هزار کیلومتر از راه‌های برون شهری استان، ساماندهی و نظارت بر فعالیت حدود ۱۰ هزار ناوگان باری و مسافری، ۱۵۰ شرکت باری،مسافری و ۲۰ شرکت حمل و نقل بین المللی و ۱۵ هزار راننده در بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان از دیگر وظایف و مسئولیت‌های اداره کل است که همانند گلبول‌های بهم پیوسته، وظیفه خدمات‌رسانی به جامعه را به ویژه در فصول سرد و شرایط بحرانی و مواقع ضروری برعهده دارند.

 وی افزود:واگذاری بخش قابل توجهی از تصدی‌گری‌های اداره کل به صنوف، اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی مرتبط و تسویه مطالبات پیمانکاران و مسئولیت رسیدگی به امور بیش از ۴۶۰ نیرو از موارد دیگری است که بار مالی و معنوی گسترده‌ای را بر اداره کل تحمیل می‌کند.

به اعتقاد مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان گلستان، رسیدگی به این امور و نگهداری مستمر راه‌ها به منابع پایدار مالی نیاز دارد اما تخصیص ناچیز منابع در سال، پرداختن به این مسایل را سخت کرده است.

حمل و نقل و راهداری دو مسئله خیلی حساس در اقتصاد هستند

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان هم در این جلسه، دو بخش حمل و نقل و راهداری را، دو مساله‌ای خیلی حساس از جهات مختلف در اقتصاد کشور و استان برشمرد.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی، دلایل اهمیت و حساسیت این دو بخش را، اهمیت و نگهداری ایمن سرمایه ملی راه‌ها و وابسته بودن اقتصاد استان به حمل و نقل باری و مسافری اظهار کرد.

وی به همین جهت، اصلاح و ایمن سازی راه‌ها و نظام‌مند شدن حمل ونقل جاده ای را، با مدیریت، برنامه ریزی و نظارت صحیح؛ راهکاری مهم برای ارتقای این دو بخش ذکر کرد که رعایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را بدنبال داشته باشد.

امام جمعه گرگان همچنین به فعالان این عرصه‌ها از جمله راهداران و رانندگان توصیه کرد که هرگونه فعالیت در حیطه وظایف خود را با نیت رضای خداوند و خدمت به مردم انجام دهند تا به عمل صالحی برای آنان در این دنیا و در روز آخرت قرار گیرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۳:۴۴ ب.ظ

دیدگاه