مهندس احمدی یزدی معاون دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توانیر درهمایش مدیریت مصرف برق گلستان:ساعات ۱۲ تا ۱۶ اوج مصرف برق از سال ۸۸ در کشور /زمان پیک بار به روز منتقل شده

مهندس احمدی یزدی معاون دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توانیر درهمایش مدیریت مصرف برق گلستان:ساعات ۱۲ تا ۱۶ اوج مصرف برق از سال ۸۸ در کشور /زمان پیک بار به روز منتقل شده

 

البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان، همایش مدیریت مصرف برق با حضور فرمانداران، شهرداران و بخشداران در گرگان برگزار شد.

مهندس احمدی یزدی معاون دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توانیر در این همایش طی سخنانی با اشاره صرفه جویی ۳ هزار مگاواتی سال گذشته گفت: منظور از مدیریت مصرف استفاده نکردن از برق و خاموشی خط تولید کارخانجات نیست چرا که امسال سال تولید و اشتغال است و هدف بهره وری و انجام اقداماتی است که راندمان استفاده از انرژی برق را افزایش یابد.

معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر اظهار داشت: مدیریت مصرف برق در حال حاضر مورد توجه مدیران صنعت برق قرارگرفته است و طرح های مختلفی در این زمینه اجرا می شود و با برنامه ریزی انجام شده ایام پیک مصرف برق را در سال گذشته با کمترین خاموشی پشت سر گذاشتیم که این برنامه ریزی ها برای سال جاری نیز صورت گرفته است.

مهندس احمدی یزدی در ادامه با اشاره به اینکه قبلاً پیک بار در شب اتفاق می افتاد افزود: از سال ۸۸ زمان پیک بار به روز منتقل شده که در کشور بین ساعات ۱۲ تا ۱۶ اوج مصرف برق است و در حال حاضر مصرف برق حدود ۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه با افزایش یک درجه دمای هوا، حدود ۸۰۰ مگاوات مصرف برق افزایش می یابد، نقش مدیریت مصرف برق در این زمینه مهم ارزیابی کرد و با اشاره به ۲۰۰ ساعت پیک بار در طول سال اظهار داشت: مصرف برق در این ساعات حدود ۴ هزار مگاوات افزایش می یابد که باید مدیریت شود.

وی همچنین اظهار داشت: برای نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف برق ابتدا باید از خودمان شروع کنیم و لازم است ساختمان های وابسته به وزارت نیرو در زمینه صرفه جویی الگو باشند.

مهندس احمدی یزدی در پایان توجه به مباحث فرهنگی و استفاده از لامپ های LED در روشنایی معابر، را از دیگر اقدامات موردتوجه در زمینه مدیریت مصرف برق عنوان کرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲:۲۳ ب.ظ

دیدگاه