آیت الله نورمفیدینماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان: حوزه و دانشگاه به نوعی مکمل یکدیگرند و در یک راستا حال حرکت می کنند

آیت اله ‘سیدکاظم نورمفیدی’ در خطبه های این هفته نماز جمعه گرگان افزود: طی چند سال گذشته با شکل گیری نهضت وال استریت و در حال حاضر نیز با گسترش و همه گیر شدن نژادپرستی در عرصه های مختلف دولت آمریکا، مطابق وعده الهی که همیشه حق بر باطل پیروز است، نظام استکباری آمریکا در حال فروپاشی از درون است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در دهه های گذشته همه مردم دنیا شاهد از بین رفتن استکبار شوروی در بلوک شرق بودند زیرا آنها نیز حق زندگی سالم و نفس کشیدن را از مردم خود سلب کردند و همین عامل باعث فروپاشی کمونیسم شد و این موضوع در انتظار نظام آمریکا نیز هست.

آیت اله نورمفیدی همچنین با اشاره به حمله هوایی رژیم غاصب اسرائیل و تجاوز به خاک سوریه طی چند روز گذشته، گفت: این حملات به خاطر پیروزی های به دست آمده دولت سوریه بر علیه داعش بود زیرا صهیونیستها نمی توانند پیروزی دولت بشار اسد را تحمل کنند از دیگر سو به دنبال آن هستند بر اختلافات داخلی خود سرپوش گذارند غافل از اینکه اجماع ظاهری آنها در حال از هم گسیختگی است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود اصل مهم وحدت حوزه و دانشگاه را مورد اشاره قرار داد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) فرمان ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه را صادر کردند زیرا این پیر فرزانه آگاه بود که رشد و توسعه کشور با اتحاد و یکدلی این دو قشر مهم به وجود خواهد آمد، کشور ما در طول تاریخ نتیجه مثبت وحدت حوزه و دانشگاه را به کرات تجربه کرده است.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: حوزه و دانشگاه به نوعی مکمل یکدیگرند و در یک راستا حال حرکت می کنند زیرا هر دو نهاد به دنبال ترقی و پویایی جامعه در عرصه های مختلف هستند.

عضو مجلس خبرگان گفت: لازمه تقویت این وحدت شناخت و تبیین جایگاه دو نهاد مهم و تاثیرگذار حوزه و دانشگاه در جامعه است و هر دو باید به اندازه توان و پتانسیل خود به مردم خدمت کنند.

آیت الله نورمفیدی با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی به نقل از امام صادق (ع) گفت: آنهایی که در روز عاشورا و در سرزمین کربلا در مقابل امام حسین (ع) ایستادند افرادی بودند که فریفته دنیا و مطامع دنیوی بودند، آنها کسانی بودند که فریب ظواهر دنیا را خورده و در مقابل پاک ترین انسان ایستادند و آخرت خود را به پست ترین بهایی فروختند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اشک ریختن و سوگواری برای امام حسین (ع) فیوضات بسیار عظیمی دارد که موجبات رستگاری دنیا و آخرت انسان را فراهم می آورد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۳۹ ب.ظ

دیدگاه