مقاله رسیده /نکبت بی حجابی و کشف حجاب، عصیان قبل از طغیان” از ناصح گلستانی

کدخبر:۶۹۲۷۹

البرزگلستان”نکبت بی حجابی و کشف حجاب، عصیان قبل از طغیان”

شل حجابی، بدحجابی، بی حجابی و کشف حجاب ، معلول چند عامل است که در یک نگاه پژوهشگرانه شش عامل عمده دارد.

۱. عقل (زنان)

۲.حیاء (زنان)

۳.غیرت(مردان)

۴.عُرضه(مردان)

۵.عصیان (زنان)

۶.طغیان (زنان)

منهای نگاه متشرعانه و متعبدانه به فعل مکلف، که حجاب را واجب و غیر آنرا(شل حجابی، بدحجابی،بی حجابی و کشف حجاب) حرام دانسته است. هر انسان سلیم الفطره ای که عقل،حیاء ذاتی،غیرت انسانی،عُرضه داشته باشد به رعایت پوشش ملتزم خواهد بود در غیر این صورت نقطه آغاز شُل حجابی،و مرحله بعد بدحجابی و رفته رفته به بی حجابی و در نهایت به کشف حجاب و در آخر به “عصیان” منتهی خواهد شد و ناگفته پیداست، در مرحله خطرناکتر، طغیان علیه نظامات اجتماعی و حکمرانی پدید خواهد آمد.

از این رو[ی] در تمامی جوامع بشری، طغیان عده ای علیه امنیت روانی و اجتماعی، حکمرانی را به وضع قوانین وادار می سازد زیرا اولا: از حیث پدیدارشناسی، یک جامعه ای که اکثریت مردم، یک پدیده نامبارک را نمی پسندد و آنرا منافی عقل،حیاء و غیرت می دانند، در حقیقت آنرا دستمایه عصیان و طغیان می دانند.

ثانیا:مخالفان امنیت روانی و اجتماعی مردم ایران اسلامی نحوه و تاکتیک مبارزه را تغییر داده و برغم جنگ سخت که همگان در یک جبهه علیه دشمن متحد بودند در جنگ و نبرد نرم، دشمن به دو قطبی سازی آحاد مردم پرداخته و یارگیری کرده و با ابزار مدرن به جنگ تا براندازی وارد معرکه گردیده است و این تغییر تاکتیک در اتاق فکر دشمنان طراحی و برنامه ریزی می شود که به تعبیر علامه جوادی املی:

“امروز هم اتاق فکر دشمنان ما همین استکبار و صهیونیسم هستند، نقشه از سوی این اتاق فکر است، ولو مزدوران داخلی آن را اجرا کنند، بنابراین باید اتاق فکر دشمن را بشناسیم تا در جنگ پیروز شویم.”

با این مقدمه، بی حجابی و عصیان می تواند در یک جامعه ای مثل جامعه ایران بعد از ۱۳۵۷ که تحولات فرهنگی و سیاسی آن از منهای بی نهایت به بعلاوه بی نهایت مثبت رسیده و در چنین جامعه ای، حتی شل حجابی هم رنگ باخته و زنان این کشور دوشادوش مردان و بلکه جلوتر از مردان به آرمانگرایی رو اورده اند و در راه آن

جانفشانی کرده تا جامعه برای حضور زن و مطالبات آنان امن باشد ، چنین جامعه ای قطعا بی حجابی، و کشف حجاب را بر نمی تابد زیرا اصرارِ بر آن را عصیان و نتیجه آنرا “طغیان” علیه آرمان های مورد اعتنای عمومی می داند و هیچ حکومتی و حامیان آن، طغیان علیه نظامات پذیرفته شده را تحمل نخواهد کرد.

امروزه بار منفی بی حجابی، عادی نیست و توجه به این موضوع اول بذات متوجه خود زنانی است که پیشگام می شوند و از سر جهل،لجاجت،بی عقلی،بی حیایی دست به هنجارشکنی می زنند و باید بدانند که سرباز پیاده نطام اتاق فرماندهان جنگ ترکیبی و جنگ شناختی دشمن شده اند و موکدا یادآور می شود که بدانند تاکتیک در مبارزه با نظام جمهوری اسلامی که در دهه شصت عملیاتی می شد و گروهی با عنوان سازمان منافقین خلق، اشخاص را ترور می کردند تا نظام را براندازند؛ اما امروز تاکتیک آنان نابودی تشَخُص زن ایرانی مسلمان تا مرحله بی حیایی،بی عفتی،عصیان و در نهایت “طغیان” علیه ایران و ایرانی و علیه چنین جامعه ای است. با این تفاوت که ترور شدگان دهه شصت توسط جریانات الحادی و نفاق، به حیات طیبه شهادت نائل می شدند اما قربانیان طرح نابودی تشخص زنان، منفور الی الابد خواهند شد.

ما معتقدیم که حجاب از الزامات دین است و با حیاء و عقل ملازم هم اند چنانکه این مدعا در واقع با کلام معصوم سازگار است که اصبغ بن نباته از امام على(ع) روایت می‌کند:

«جبرئیل بر آدم نازل شد و گفت: اى آدم! من مأمور شده‌ام که تو را در انتخاب یکى از سه چیز مخیّر سازم؛ پس یکى را برگزین و دوتا را واگذار. آدم گفت: آن سه چیز چیست؟ گفت: عقل، حیاء و دین. آدم گفت: عقل را برگزیدم، جبرئیل به حیاء و دین گفت: شما بازگردید و او را واگذارید، آن دو گفتند: اى جبرئیل! ما مأموریم هرجا که عقل باشد با او باشیم. جبرئیل گفت: خود دانید و بالا رفت».*

اینکه برخی از زنان مسلمان ایرانی به مرحله ای از نکبت برسند که کشف حجاب بکنند؛ چه بدانند و چه ندانند اولا خلاف عقل و حیاء اقدام می کنند؛ثانیا: پازل دشمن در مبارزه با ایران اسلامی را کامل و با عصیانگری برخاسته از بی حیایی و بدون پشتوانه عقل و خرد، طغیانی علیه آرمانهایی که حدود سیصدهزارشهید پای آن جانفشانی کرده اند؛ دست زده اند.و معنا و مفهوم آن این است که چنین زنانی در دنیا نکبت و در آخرت جهنمی خواهند بود.

بنابراین استراتژی و راهبرد دشمنان ایران اسلامی از ترور و اقدامات خشن دهه شصت به صحنه آوردن نمادی از آرمانها علیه آرمانهای مقدس است.و آن تبدیل زن متشخص به زن عاصی و طغیانگر است. و امروزه به وضوح می بینیم بی حجابی و کشف حجاب به نوعی محاربه علیه نظام اسلامی در آمده است و اگر معدود زنانی که بازیچه دست های پنهان ا

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۵:۰۳ ب.ظ

دیدگاه