بهرامی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان :اوقات فراغت جوانان بهترین و مناسب‌ترین زمان برای رشد و ارتقای فرهنگ عمومی و دستیابی به آرامش و آسایش جامعه خواهد بود

البرز گلستان/به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، “علی بهرامی” در جلسه ساماندهی اوقات فراغت جوانان در استانداری گلستان یکی از عوامل مهم بزهکاری در جوانان و نوجوانان را خالی بودن اوقات فراغت آنها دانست و افزود: اوقات فراغت یکی از سرمایه های ارزشمند و گنج های نهان است به شرط آن که توانایی بهره گیری و استفاده مؤثر و مطلوب از این گنج را با در نظر گرفتن تمامی ابعاد و جوانب آن در نظر داشته باشیم.

معاون اجتماعی استان با بیان اینکه در برنامه ریزی صحیح اوقات فراغت سه محور نیاز ها، اولویت ها و امکانات موجود باید مد نظر گرفته شود، افزود: از امکانات موجود باید بر اساس درجه اهمیت نیازها استفاده شود.

بهرامی با بیان اینکه غنی سازی اوقات فراغت فرصت ارتکاب جرم را از افراد خواهد گرفت، تصریح کرد: بسیاری از تبهکاری ها، ستیزه جویی ها و انجام کارهای خلاف در ایام فراغت کسانی روی می دهد که نمی دانند چگونه با انتخاب سرگرمی و تفریحات سالم اوقات فراغت خود را به نیکی سپری کنند.

معاون اجتماعی استان ادامه داد: اگر جوان برای زندگی خود هدف و برنامه مشخصی داشته باشد، به سراغ مفاسد اجتماعی نمی‌رود و در این صورت اوقات فراغت بهترین و مناسب‌ترین زمان ممکن برای رشد و ارتقای فرهنگ عمومی و دستیابی به آرامش و آسایش جامعه خواهد بود.

وی ادامه داد، بزهکاری کودکان ونوجوانان هر چند می تواند به عوامل بسیاری از جمله مشکلات فرهنگی، اجتماعی واقتصادی وابسته باشد اما در گام نخست این خانواده است که کودک را درمسیر صحیح هدایت می کند ویا بستر جرم وگناه را فراهم می سازد.

بهرامی در ادامه به معضل اعتیاد وگسترش مواد مخدر در بین جوانان پرداخت و خاطرنشان کرد: مواد مخدر به شدت جوامع انسانی را تهدید می‌کند و گسترش  آن یکی از شیوه‌های استعمارگران و دشمنان بشریت است و بنیان جوامع را در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و اخلاقی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

معاون اجتماعی استان اعتیاد را عامل بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و نابسامانی های خانوادگی و فردی دانست و افزود: خانواده اولین نهادی است که می تواند نقش بسزایی در عدم گرایش یک فرد به اعتیاد داشته باشد و تنها در صورت کنترل، نظارت و ارتقای بهداشت روان خانواده یک فرد می تواند از خود در برابر بسیاری از معضلات و آسیب ها حفاظت کند.#

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲:۴۷ ب.ظ

دیدگاه