رهبری، معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان : هر بنگاه اقتصادی که کارورزان را جذب کند به مدت ۲ سال از معافیت بیمه ای برخوردار خواهد بود

البرز گلستان/محمد رهبری، معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان  گفت: در طرح کارورزی گلستان به عنوان استان پایلوت بود که سال گذشته ۵۴۷ نفر دوره های کارورزی را پشت سرگذاشتند در حالی که در کل کشور این عدد ۲۳۷ نفر بود.

 وی با بیان اینکه طرح کارورزی نسبت به سال گذشته تغییر کرده است، افزود: محدودیت سنی برای کارورزان در نظر گرفته شده و متقاضیان نیز باید دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر باشند.

 رهبری درباره طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار هم گفت: سهمیه هر وزارتخانه و استان مشخص شده که سهم گلستان نیز چهار هزار و ۳۲۰ نفر است.

 وی اضافه کرد: تاکنون در کل کشور ۹۰ هزار نفر در سامانه کاج ثبت نام کرده اند اما در استان چون دسترسی به سامانه وجود نداشت ثبت نامی نداشتیم که امیدواریم به زودی این مسئله حل شود.

 وی گفت: طول دوره کارورزی حداقل چهار تا ۶ ماه است و هزینه ای که سال گذشته ماهانه به کارورز پرداخت می شد، پس از گذراندن دوره و به ازای هر ماه ۳۱۰ هزار تومان پرداخت شود.

 رهبری بیان کرد: هر بنگاه اقتصادی که کارورزان را جذب کند به مدت ۲ سال از معافیت بیمه ای برخوردار خواهد بود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۸ ق.ظ

دیدگاه