وطنی مدیر کل آموزش و پرورش گلستان:هر مدرسه موظف است با مشارکت کادر مدرسه و والدین برنامه هایی برای سال تحصیلی خود پیش بینی کند

به گزارش خبرنگار البرز گلستان محمدرضا وطنی مدیر کل آموزش و پرورش و پرورش استان گلستان صبح دوشنبه در نشست خبری با رسانه های استان، در محل اداره کل اموزش و پرورش حضور پیدا کرد وی ابتدا ضمن تشکر از حضور خبرنگاران بیان نمود: با هدایت شمابتوانیم پاسخ مردم عزیز رادر ماموریت خود بدهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان از ساماندهی نیروی انسانی در مدت دوسال گذشته خبر داد و گفت: بیش از ۹۸ درصد از اعتبارات ومنابع مالی این اداره صرف پرداخت حقوق کارمندان آن می شود به همین دلیل ناچاریم که از این نیروها به بهترین نحو بهره ببریم.

وی با اعلام این خبر که سال گذشته ۳۸۴ نیروی آموزش و پرورش در استان بازنشسته شدند، افزود: این اتفاق در زمانی رخ داد که بیش از ۶۷۸۱نفر دانش آموز در مهرماه سال جاری به سیستم آموزش اضافه شدندکه اگر به کلاس تبدیل کنیم ۲۰۰کلاس می شود.

محمدرضا وطنی سپس بیان نمود:آموزش و پرورش گلستان ۱۵ هزارو ۳۴۷ نفر نیروی بازنشسته و ۲۱ هزار نفر شاغل دارد وسعی نمودیم با ساماندهی نیروهای انسانی اعتبارات در بخش انسانی را کاهش دهیم و ببریم در بخش آموزش و پرورش.
وی در باره فعالیت مدارس غیر دولتی در استان گفت : ما در سال ۹۲(۲۱۰) مدرسه داشتیم و در سال ۹۳ آنر ا به ۲۷۳ مدرسه رساندیم .وتتعداد دانش آموزان در سال ۹۲ در مدارس غیر دولتی ۲۳۳۰۰ نفر بودند که در سال ۹۳ به ۳۴۶۰۰ نفر افزایش پیدا کرد.و همچنین مراکز پیش دبستانی در سال ۹۲ (۲۰۴)مرکز که در سال ۹۳ به ۳۲۴ مرکز افزایش یافت.
مدیر کل آموزش و پرورش سپس در بخش در آمد های آموزش و پرورش بیان نمود :در سال۹۲نزدیک به ۶ میلیارد ریال در آمد داشتیم که در سال ۹۳ ۲۱درصد افزایش داشته است .
وی سپس با اعلام اینکه مدارس را در دو بخش نگاه می کنیم، گفت: مدیران و اولیای مدرسه جز تاثیرگذارترین بخش های آموزش به شمار می روند؛ ماهر فصلی ۴۰ ساعت آموزش برای مدیران داریم که در نهایت با ۱۵۰ساعت آموزش میزان دانش و مهارت مهارت مدیران را افزایش می دهیم.

وی درادامه افزود: با تقویت ۳رکن شورای معلمان وانجمن اولیا و مربیان و شورای دانش آموزی و مدیر می توان توانمندی دانش آموزان و بهره وری مدرسه راافزایش داد.

محمد رضاوطنی با تاکید بر این نکته که انجمن اولیا و مربیان سرمایه های انسانی به شمار می روند، تصریح کرد: فعالیت این انجمن در مباحث مختلف سبب تبادل افکار و اندیشه ها و رشد مجموعه آموزش و پرورش خواهد شد.

وی از تشکیل شورای معلمین با هدف ارتقا سطح دانش آنها خبر داد و اذعان کرد: تاکید آموزش و پرورش اعلاوه بر داشتن تخصص برخورداری از دانش لازم در بخش تربیتی برای دانش آموزان است.

وطنی خاطر نشان کرد: تلاشمان بر این است تا در این دوره ها احساس مسئولیت معلمین افزایش یافته و آنها را در بخش تعلیم و تربیت متخصص بسازیم.
IMG_4485
محمد رضا وطنی در باره سیاست مدرسه محوری در آموزش و پرورش بیان داشت: سیاستمان بر این است که تصمیمات در خود مدرسه و توسط کادر آموزشی آن انجام شود زیرا شرایط مدارس با یکدیگر متفاوت است؛ ما نمی توانیم برای مدارس تصمیم بگیریم این نه به مصلحت مدرسه است و نه به مصلحت آموزش و پرورش.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در ادامه افزود : ما سیاست مدرسه محوری را به عنوان شعار اساسی قرار داده ایم و برنامه محوری را هم مد نظر قرار دادیم، وهر مدرسه موظف است با مشارکت کادر مدرسه و والدین برنامه هایی برای سال تحصیلی خود پیش بینی کرده و بر اساس آن عمل کند.

محمدرضا وطنی سپس تاکید کرد : اگر تمام تمرکز در مرکز استان باشد قادر نخواهیم بود از سایر منابع استانی و پتانسیل ها در شهرستانها بهره ببریم؛ تلاشمان بر این است تاجایی که ممکن است مسائل و تصمیمات را تفیض اختیار کنیم تا مدارس با فراغ بال به کارهای خود بپردازند.
وی در خاتمه در باره شرکت تعاونی سهامی فرهنگیان گفت : برای رضایتمندی معلم رجوع می کنیم به خود همکاران و از ظرفیت داخلی استفاده می نماییم ما بدنبال شرکت سهامی فرهنگیان هستیم هئیت مدیره تشکیل شده و از همه شهر ها دعوت شدند و این شرکت در بخش آموزشی ومسکن و حمایت های بهداشتی و درمانی و تجارت و ایرانگردی و جهانگردی فعالیت می کند و منتظریم اساسنامه تهیه شود و ما از بانکها خواستیم به این تعاونی کمک کنند و از ظرفیتهای داخلی استفاده کنیم .
وی در خاتمه از حضور خبرنگاران تشکر نمود و گفت : شما زبان گویای جامعه هدف ما باشید و می خواهیم مطالب را انتقال دهید شما چشم و چراغ ما و جامعه هستید و از طریق انتقال صحییح تجربیات کمک کنید .
DSC05368
DSC05369

IMG_4485

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۲ ب.ظ

دیدگاه