‌‌بصیرنیامسئول کاخ موزه گرگان ومشاور میراث فرهنگی گلستان در امور موزه‌های استان:۹ موزه تاریخی در گلستان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

البرز گلستان/علی‌اکبر بصیرنیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های نوروزی موزه‌های استان اظهار داشت: موزه‌های استان گلستان در بخش‌های مختلف میراث فرهنگی، طبیعی و مردم‌شناسی در نوروز امسال با پذیرش مسافران و گردشگران داخلی و خارجی، پنجره‌ای رو به تمدن نگارستان ایران باز کرده تا بازدیدکنندگان با این استان کهن بیشتر و بهتر آشنا شوند.

به گفته وی، این استان دارای ۹ موزه شامل گنبد قابوس، کاخ‌موزه گرگان،موزه صنایع دستی گرگان، موزه سنگ و باستان‌شناسی گرگان، موزه تاریخ طبیعی شهرستان علی‌آبادکتول، موزه مردم‌شناسی گمیشان، موزه مردم‌شناسی شهرستان آزادشهر، موزه مردم‌شناسی شهرستان مینودشت و موزه فرش گنبدکاووس است که در ایام عید نوروز امکان بازدید گردشگران را فراهم شده است.

وی هم‌چنین اظهار کرد: گنبد قابوس تنها اثر تاریخی شمال کشور است که در سال‌های گذشته در فهرست میراث جهانی قرارگرفته که همه‌ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از آن بازدید می‌کنند.

بصیرنیا تاکید کرد: موزه سنگ و باستان‌شناسی گرگان به عنوان نخستین موزه استان چند سالی بود که برای تعمیرات و افزایش فضای موزه‌ایی، بسته بود که خوشبختانه با تلاش همه‌جانبه مسئولان این اداره‌کل، در ایام گذشته بازگشایی و آماده بازدید میهمانان و گردشگران شد.

وی یادآور شد: نخستین و تنها موزه صنایع دستی و هنرهای سنتی استان نیز در خانه تاریخی امیرلطیفی واقع در بافت تاریخی گرگان به معرفی رشته‌ها، محصولات و مشاغل مرتبط صنایع دستی و هنرهای سنتی استان می‌پردازد و در این موزه، برخی از آثار استاد علیرضا اکرمی از خوشنویسان کشور در معرض دید علاقمندان قرار داده شده است.

مشاور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در امور موزه‌های استان گفت: اطلاعات مربوط به آدرس و مشخصات جغرافیایی این موزه‌ها در مبادی ورودی استان و شهرستان‌ها در اختیار مسافران و گردشگران نوروزی قرار خواهد گرفت.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۳ ق.ظ

دیدگاه