طالع‎زاری معاون فرهنگی بنیاد شهیدوامورایثارگران گلستان:حرکت بنیادشهید و ایثارگران به سمت حوزه فرهنگی باعث ترویج مفاهیم ایثار و شهادت در جامعه می شود

البرز گلستان/ طالع‎زاری  معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان به همراه فاضلی مدیر کل و کلاهدوزدبیررسانه جشنواره جشنواره سراسری نمایش کوتاه و خلاق ایثار گفت:۲۰درصد بودجه فرهنگی دستگاهها باید در اختیار فرهنگ ایثار وشهادت باشد.

وی  ضمن بیان اینکه  بنیاد شهید و امور ایثارگران  به سمت حوزه فرهنگی پیش می رود.اظهار کرد: این حرکت باعث ترویج مفاهیم ایثار و شهادت در جامعه می شود تا نیروهای ارزشی و خود باور در جامعه بوجود بیاید.

طالع زاری افزود:جشنواره سراسری نمایش کوتاه و خلاق ایثار از ۲۹ بهمن تا ۲ اسفند ماه امسال در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه نزدیک ۱۰ استان در این جشنواره حضور خواهند داشت  تصریح کرد: این نخستین بار است که جشنواره سراسری نمایش کوتاه و خلاق ایثار به صورت ملی در استان برگزار می‎شود.

طالع‎زاری سپس  اظهار داشت:  از نفرات برگزیده این جشنواره در روز پایانی با حضور مسئولان استانی و کشوری تجلیل خواهد شد،

 وی ضمن اعلام  این مطلب  که حدود ۲ هزار و ۷۰۰ پدر و مادر شهید بالای ۷۰ سال داریم و باید با برنامه‎های  منسجم و خوب نسبت به صیانت از این گنجینه‎های جامعه و یادگاران شهدا اقدام کنیم.تصریح کرد: در استان بیش از ۱۳ هزار جانباز داریم که جانبازان بالای ۶۰سال نیز در مجموعه زیاد می باشند ضمن آنکه مقرر شد تاریخ شفاهی جنگ را کتابچه داشته باشیم

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان  در ادامه ضمن بیان اینکه در کشور ۱۰۰۰شهید مدافع حرم داریم که ۱۱تن از این شهدا مربوط به این استان می باشد.افزود:  ۴۹شهید منا نیز تابع بنیاد شهید می باشند.

طالع زاری معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان با بیان اینکه ۲۵۰ نمایشنامه و طرح نمایشی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده، گفت: از این میزان حدود ۶۰ نمایش انتخاب شد و با  بازبینی انجام شده، از این تعداد ۱۵ اثر برای اجرا انتخاب کردیم.

طالع‎زاری با بیان اینکه از ۲۱ اثر خیابانی ۶ اثر برگزیده می‎شوند، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف برگزاری این جشنواره است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۵:۲۳ ب.ظ

دیدگاه