ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان:اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ تا کنون در راستای پروژهای ملی و استانی اقدامات خوبی انجام داده

البرز گلستان/معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با هیئت همراه ومدیر کل راه آهن شمال شرق ۲، از پروژه زیرسازی خط عریض اینچه برون  بازدید نمودند.

محمود ربیعی به صورت میدانی از روند زیرسازی و درصد رشد پروژه خط عریض راه آهن اینچه برون  بازدیدنمود و در حاشیه این بازدید اظهارداشت: عملیات زیر سازی و اجرای پروژه خط عریض اینچه برون یکی از پروژه های مهم استان گلستان است که با سرعت خوبی در حال اجراست و با اجرایی شدن این پروژه ما می توانیم از پتانسیل های خطوط ریلی و قطار های کشور های شمالی و حوزه cis استفاده مناسبی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ تا کنون در راستای پروژهای ملی و استانی اقدامات خوبی انجام داده است و برای ورود خط عریض نیز شاهد تلاش و همت مدیر کل و مجموعه اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ می باشیم .

مدیرکل راه آهن شمالشرق ۲  در حاشیه این بازدید گفت: با اتصال خط عریض و ایجاد سکوهای تخلیه وبارگیری در محوطه شمال شرقی ایستگاه اینچه برون می توان هزینه های ناشی از تعویض بوژی واگن و هزینه های توقف واگن جهت تعویض بوژی را کاهش داد.

محمد رضا قربانی ادامه داد : یکی از عوامل ایجاد خط عریض در مرز اینچه برون  رفع مشکل تامین واگن از طرف کشور ترکمنستان بخصوص واگن های یخچالدار جهت صادرات بارهای یخچالی (میوه جات و صیفی جات و …) اغلب صادرکنندگان بار با مشکل تامین واگن از طرف کشور مقصد مواجه می باشند که مشکلات صادرکنندگان را دوچندان کرده است که با ورود این خط این چنین موارد رفع خواهد شد.

وی اضافه کرد : ایستگاه مرزی اینچه برون در آذرماه ۹۳ توسط روسای جمهور سه کشور ترکمنستان-قزاقستان  و ایران افتتاح و به بهره برداری رسید و می طلبد زیرساخت های لازم اولیه  از قبیل انبار تخلیه و بارگیری- جرثقیل متحرک و ثابت جهت تخلیه و بارگیری-سکوی تخلیه و بارگیری مناسب اولیه نیز انجام گردد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۵:۲۷ ق.ظ

دیدگاه