دکتر خزاعیان رئیس بنیاد نخبگان گلستان:نخبگان را همراه با برنامه حمایت می کنیم/آموزشهای ما باید در خانه و مدرسه کارآفرینانه باشد

دکتر خزاعیان رئیس بنیاد نخبگان گلستان:نخبگان را همراه با برنامه حمایت می کنیم/آموزشهای ما باید در خانه و مدرسه کارآفرینانه باشد

البرز گلستان/ دکترابولقاسم خزاعیان رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد:برای شناسایی و هدایت استعدادهای برتر برنامه‎ای را تحت عنوان «شهاب» دنبال می‎کنیم.

وی تاکید کرد: بنیاد نخبگان تلاش دارد در بحث اقتصاد مقاومتی به گفتمان اجتماعی بپردازد.

خزائیان افزود: برای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در جامعه و محافظت از جوانان در مقابل تهاجم استکبار و استعمار، باید از سرمایه های اجتماعی صیانت کنیم.

دکترخزاعیاندر تعریف فرد نخبه بیان کرد: نخبه فردی است با توانایی و استعدادهای ویژه و برجسته و کارآمد

خزاعیان ادامه داد: در طرحی شناسایی نخبگان در شهرستان‎های گنبدکاووس و گرگان در مقاطع تحصیلی چهارم و پنجم از میان  ۱۹ هزار و ۸۶۱ دانش‎آموز،  نخبگان را شناسایی کردیم.

وی اظهار کرد: امسال این طرح را گسترش دادیم و در چهار شهرستان گمیشان، بندر ترکمن، آق‎قلا و علی‌آبادکتول بیش از ۴۱ هزار نفر را مورد ارزیابی قرار دادیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان تاکید کرد: در این طرح ابتدا شناسایی نخبگان را آغاز و سپس با جوایز تحصیلی آنان را حمایت می کنیم. در همین راستا پرتالی تدوین شده که دانش‎آموزان می‎توانند اقدامات تحصیلی خود را به آن ارسال کنند تا مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی یادآور شد: این پرتال «ثریا» نام دارد و سالانه براساس سهمیه درنظر گرفته شده برای استان گلستان، ۱۶ نخبه به این سامانه معرفی می شوند.

وی افزود: پشتیبانی از پایان‌نامه دانشجویان، حمایت از برگزیدگان ادبی، هنری، قرآنی و حوزی کشور، حمایت از نوآورن و حمایت سفرهای هدفمند نخبگان علمی به خارج از کشور از دیگر برنامه‎هایی حمایتی بنیاد نخبگان است.

وی به برنامه‎های اجرا شده در سال ۱۳۹۵ توسط بنیاد نخبگان استان گلستان اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسات هم‎اندیشی با نخبگان و مسئولان، برگزاری برنامه‎های تربیتی و آموزشی برای نهادینه کردن آداب و اخلاق اسلامی و حرفه‎ای با برگزاری نشست مهندسین ارتباطات و برگزاری کارگاه، شرکت در نمایشگاه هفته پژوهش، کارگاه‎های جلوگیری از آسیب‎های اجتماعی و فردی تحت عنوان تکنیک‎های سلامت روان، طرح دوست علمی برای دانشجویان مستعد و از مناطق محروم و نظارت بر اجرای برنامه شهاب در سال جاری را دنبال کردیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان گفت: ۲۵۷ نفر را تحت عنوان استعداد برتر و ۵۴ مخترع را در استان تحت پوشش قرار دادیم.

خزاعیان افزود: این افراد شامل رتبه برتر کنکور سراسری، جشنواره‎های علمی، المپیادعلمی، مسابقات مهارت، دانشجویان نمونه کشوری با توجه به آیین‎نامه آن دانشگاه، نفرات برتر جشنواره‎های اختراعات بنیاد نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان هستند.

وی افزود: از زمانی که بنیاد تاسیس شده و ما نخستین جشنواره اختراعات را برگزار کردیم، ۴۳ اختراع در استان گلستان از طریق افرادی که باphoto_2017-02-08_19-15-17 بنیاد نخبگان همکاری می‎کنند، ثبت شده است.

وی تاکید کرد: راهکارهای ایجاد دانشگاه‎های کارآفرین را دنبال می‎کنیم و استان گلستان به این سمت حرکت کرده و سند کارآفرینی دانشگاه منابع‎طبیعی و کشاورزی گرگان نیز تدوین شده است.

خزاعیان با بیان اینکه دانشجویان ناگزیر هستند که به سمت کارآفرینی بروند، اظهار کرد: نگاه دانشجویان این است که به سمت رشته‎هایی بروند که بتوانند جذب بازار کار شوند.

رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان ادامه داد: می‎طلبد از نظر مادی و هم سیاست‎گذاری به گونه‎ای عمل شود که اساتید برجسته و امکانات شایسته‎ای را جذب کنیم تا دانشجویان با رتبه‎های بالا جذب استان شوند.

وی با بیان اینکه امسال بسیاری از ظرفیت‎ها را به علت اینکه نخبگان اطلاع نداشتند از دست دادیم، افزود: استان گلستان سهیمه ۱۶ جایزه تحصیلی را دارد که ۵ مورد آن در مقطع کارشناسی، ۵ مورد کارشناسی ارشد و ۶ مورد آن در مقطع دکتر است.

خزاعیان با بیان اینکه هر ساله آیین‎نامه برای جایزه تحصیلی سخت‎تر می‎شود، افزود: امسال ۹ نخبه گلستانی مورد حمایت قرار گرفتند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۳:۵۳ ب.ظ

دیدگاه