فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:افزایش آگاهی مفید و نشاط آفرینی از کارکردهای رحمانی رسانه است

البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی گلستان حجت الاسلام علی اصغر فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در کارگاه آموزشی روابط عمومی و بایسته های رسانه، افزود: کار در این حوزه ها از کارکردهای رحمانی رسانه به شمار می رود.

وی آگاهی بخشی، دانش افزایی و گردش اطلاعات را ازدیگر کارکاردهای رحمانی رسانه اعلام کرد و گفت: این موارد نقش محوری در توسعه همه جانبه دارند.

به گفته حجت الاسلام فضیلت، کارکردهای رحمانی رسانه ها تعالی و توسعه به دنبال دارد در حالی که کارکرد شیطانی رسانه سبب انحطاط می شود.

وی با بیان این نکته که افزایش آگاهی مفید و نشاط آفرینی از کارکردهای رحمانی رسانه است، افزود: با نشاط آفرینی می توان واقعیت ها را در قالب شیرینی مطرح کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اضافه کرد: نشاط آفرینی در رسانه، تثبیت، تحکیم هویت فردی و اجتماعی، افزایش سطح سلامت روانی جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.

وی شیوع سنت های جاهلی، ایجاد یاس و ناامیدی و افزایش منازعات را از کارکردهای شیطانی رسانه دانست و یادآور شد: محدود کردن معروف ها و منکرات هم از دیگر کارکردهای شیطانی رسانه هستند.

حجت الاسلام فضیلت در بخشی دیگر از سخنانش به نقش روابط عمومی در اجتماع اشاره کرد و گفت: روابط عمومی هر دستگاه همیشه با افکار عمومی رودرروست.

وی در خاتمه افزود: روابط عمومی می تواند با استفاده از رسانه در شکل گیری و جهت یابی افکار عمومی ایفای نقش کند.

گفتنی است کارگاه آموزشی روابط عمومی و بایسته های رسانه در هفتمین نشست تخصصی مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری منطقه ٢کشور در دانشگاه گلستان برگزار شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۶ ب.ظ

دیدگاه