ستار بردی فجوری، معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش گلستان ازبرگزاری ۲۰۹ کلاس دوره‎های آموزشی سوادآموزی برای عشایر استان خبرداد

البرز گلستان/ستار بردی فجوری، معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان، در آیین گرامیداشت هفتم دی ماه، سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی گفت: نهضت سوادآموزی  به فرمان حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) در ایران شکل گرفت.

 وی با بیان اینکه در راستای ریشه کنی بی سوادی باید قدم های موثر و تاثیرگذاری برداشته شود، افزود: به تاسی از پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) وظیفه سنگینی در قبال جامعهای که در آن زندگی میکنند برعهده داریم و باید به افرادی که نمیتوانند درخواست خود را در جامعه بیان کنند کمک کرد.

 فجوری اظهارداشت: با توجه به اینکه دین مبین اسلام دین روشنایی است و اگر بخواهیم به افرادی که بیسواد هستند کمک کنیم آنها را از تاریکی نجات دادیم و آنها را وارد دنیای نور کردیم.

 وی تصریح کرد: در ۹ ماه گذشته آنچه برای سازمان نهضت سواد آموزی تحت عنوان حجم ابلاغی داشتیم آموزش  ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر بی سواد در دورههای سوادآموزی، آموزش تکریم و انتقال بود و توانستیم این حجم را در کمترین زمان پوشش دهیم.

 معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: با کمک مدیران شهرستان، سوادآموزان و مسئولان توانستیم جزو استانهایی باشیم که حجم ابلاغی را ۱۰۰ درصد انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان از نظر سوادآموزی در حال حاضر از رتبه دوم کشوری برخوردار است، افزود: یک هزار و ۲۰۰ نفر آموزش دهنده در استان با حضور شرکتها و موسسات به نهضت سوادآموزی استان کمک میکنند.

 فجوری یادآور شد: با برگزاری ۲۰۹ کلاس برای ۷۸۰ نفر از عشایر دورههای آموزشی سوادآموزی برگزار شد.

وی اظهارداشت: ۴ هزار و ۲۰۰ نفر اولیای بیسواد در استان گلستان شناسایی شدند که توانستیم ۲ هزار و ۸۰ نفر را تحت پوشش آموزش و برنامههای نهضت قرار دهیم.

معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه اولیا بیسواد برای مدرسه های ما یک تهدید محسوب می شوند، افزود: در استان گلستان ۸۰ مدرسه وجود دارد که ۱۰ نفر از اولیای آن بیسواد و شش مدرسه بیش از ۳۰ نفر اولیای آن بی سواد هستند.

فجوری ابراز داشت: درصد بیسواد بانوان در استان بیشتر است که میتوان تحت پوشش دورههای آموزشی قرار داد./شبستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۲ ب.ظ

دیدگاه