مدیر عامل شهرکهای صنعتی گلستان درآستانه ورود رئیس جمهور:برای واگذاری زمین برای صنایع بزرگ در استان مشکلی نداریم

به مناسبت ورود قریب الوقع رئیس جمهوری جناب اقای دکتر حسن روحانی مصاحبه مطبوعاتی با حضور

محمد زاده مدیرعامل شهرکهای صنعتی استان گلستان و قوانلو رئیس سازمان صنعت و معدن وتجارت گلستان برگزار گردید .

مهندس محمد زاده ابتدا ضمن بیان این مطلب که باتوجه به حضور دولت تدبیر و امید در این استان انشاالله بتوانیم گامهای مثبتی برداریم و معتقدیم که این کاروان برای مردم استان اسباب خیر و برکت می باشد وی سپس افزود : خوشبختانه در این استان وحدت رویه بین مسئولین وجود دارد و انشاالله مردم نتایج آنرا خواهند دیدو همچنین با کمک اصحاب رسانه بتوانیم گامهای موثرتری برداریم .

مدیر عامل شهرکهای صنعتی سپس ادامه داد: قطعا ما بدنبال این هستیم با تامین زیر ساختهاو استقرار صنایع مادر گامهای موٍثری برداریم همچنین ما برای واگذاری زمین مشکلی نداریم و برای صنایع بزرگ این آمادگی را داریم. و خوشبختانه ما مشکل زمین در استان گلستان نداریم

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان گفت: مقدمات واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی اترک به سرمایه گذاران فراهم شده است.

وی همچنین اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی یک هزار هکتار است که تاکنون ۲۵۰ هکتار آن برای ارایه به سرمایه گذاران آماده شده است.

به گفته وی محدوده این منطقه ویژه اقتصادی قابلیت توسعه تا دو برابر را دارد و بیشتر صنایع بزرگ و مادر در آن راه اندازی خواهد شد.

وی با یادآوری این که عملیات انجام زیرساخت ها در منطقه ویژه اترک درحال انجام است، افزود: در واگذاری زمین در شهرک های صنعتی، ۲۰ درصد قیمت بصورت نقدی و بقیه در قالب ۱۰ قسط ۳ ماهه دریافت خواهد شد.

وی با اشاره به بخش دیگری از مشوقات و تخفیفات درنظر گرفته شده برای حضور سرمایه گذاران در شهرکهای صنعتی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در صورتی که واحد تولیدی تا ۵ قسط اول (۱۵ ماهه) به بهره برداری برسد، بقیه قیمت زمین بخشیده خواهد شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون کل مساحت اراضی شهرک های صنعتی استان گلستان ۲ هزارو ۴۰ هکتار است که یکهزارو ۷۳ هکتار آن برای استقرار واحدهای صنعتی واگذار و در ۷۶۶ هکتار آن صنایع مستقر شده اند.

به گفته وی، حدود یکهزار هکتار از مجموع اراضی شهرک های صنعتی گلستان متعلق به منطقه ویژه اقتصادی اترک این استان است.

محمدزاده همچنین هرگونه توسعه در بخش صنعت و اقتصاد را نیازمند تعامل و همکاری و وحدت رویه بین دولت و بخش خصوصی دانست و گفت: این تعامل و وحدت رویه دراستان گلستان درحد مطلوب وجود دارد.

وی به مشکل سرمایه درگردش واحدهای صنعتی استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: رفع این مشکل در اختیار مجموعه صنعت، معدن و تجارت است که پیگیری های لازم را انجام می دهد، اما شرکت شهرک های صنعتی نیز در بحث نوسازی و تجهیز واحدهای صنعتی اقدام به پرداخت تسهیلات می کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان افزود: طی سال جاری ۱۵ واحد صنعتی و تولیدی استان برای نوسازی و تجهیز واحد خود اعلام آمادگی کردند که تاکنون به ۱۲ واحد بین ۳ تا ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته وی، در سال گذشته نیز به چهار واحد تولیدی گلستان از منابع بانکی خارج از استان هر کدام ده میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان همچنین در خصوص استفاده از خوشه های صنعتی در استان، گفت: برای استان گلستان ۳ خوشه صنعتی در بخش خوراک دام، فرش و لبنیات پیش بینی شده که خوشه خوراک دام اجرایی شده است.

محمدزاده با بیان این که کار مطالعات دو خوشه دیگر در حال انجام است، افزود: ایجاد باور جمعی در واحدهای تولیدی، تامین مواد اولیه و صادرات، کارکردهای اصلی خوشه های صنعتی می باشد.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اترک، با هدف توسعه طرح های صنعتی در کشور و نیاز منطقه گلستان و بمنظور کمک به رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار در مرداد ۸۴ به تصویب رسیده است.
11242014_75955
75159x2ur6wr9bscw1ns

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۱ ق.ظ

دیدگاه