فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ازتلاش درعدم استفاده از مدیریت عاریتی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرداد

البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان حجت الاسلام علی اصغر فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در مراسم تکریم و معارفه مدیر تالار فخرالدین اسعد گرگانی، افزود: یکی از تعهدات در زمان تصدی سمت مدیرکلی این دستگاه، استفاده از ظرفیت درون سازمانی بود که در سالیان متمادی مورد غفلت قرار گرفت.

وی با اشاره به پیامدهای مثبت این اقدام، افزود: این کار سبب افزایش خودباوری و ارتقاء سطح توانمندی های کارکنان و رسیدن سازمان به خودکفایی مدیریتی می شود.

حجت الاسلام فضیلت بیان کرد: برای انتخاب مدیران در دستگاه های دیگر از تخصص آنها پرسیده می شود اما این مسئله در فرهنگ و ارشاد اسلامی یا اتفاق نیفتاده و یا اینکه بسیار کم بوده است. این باور وجود دارد که هر کسی که در جاهای دیگر نمی تواند کار کند، می تواند در حوزه فرهنگ و ارشاد فعالیت نماید.

وی تصریح کرد: کار فرهنگی، تخصصی است و نیاز به قابلیت های عدیده و سواد علمی دارد. در کشورهای توسعه یافته برای انتخاب افراد در سمت هایی که بیشترین تعامل را با مردم و فرهنگ دارند حساسیت زیادی وجود دارد اما در کشورهای در حال توسعه این موضوع برعکس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم تا در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیریت عاریتی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا در حد توان به نیروها و پرسنل سازمان توجه شود، گفت: معتقدیم اگر نارسایی در این بخش برای همکاران وجود داشته باشد در ارائه خدمات دچار نقصان می شویم. راه اندازی تعاونی مصرف فرهنگ و هنر نیز برای رسیدن به همین هدف بود، هرچند نباید به همین حد اکتفا کرد.

حجت الاسلام فضیلت با اشاره به حجم وظایف و مأموریت های فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: از هفت هزار و ١٠٠ میلیارد تومان بودجه فرهنگی کشور کمتر از هزار میلیارد تومان آن در اختیار فرهنگ و ارشاد قرار دارد که این اعتبارات با حجم وظایف و مأموریت هایی که برای دستگاه تعریف شده است، همخوانی ندارد.

در این مراسم از تلاش های امیر غلامی در مدیریت تالار فخرالدین اسعد گرگان تقدیر و جواد قربانی که سابقه مدیریت فرهنگ و ارشاد در چند شهرستان را دارد، به عنوان مدیر جدید این تالار معرفی شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۸ ب.ظ

دیدگاه