جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا در ششمین روز از فروردین ۹۷ در محل نوروز گاه و دهکده گردشگری بخش مرکزی شهرستان بندرگز برگزار شد .

جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا در ششمین روز از فروردین ۹۷ در محل نوروز گاه و دهکده گردشگری بخش مرکزی بندرگز برگزار شد .
شهربانو برهانی بخشدار مرکزی بندرگز گفت:
جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا ی سوته ده باهدف معرفی این روستا ، جاذبه های گردشگری ، آداب و رسوم ، سرگرمی ها ،تولیدات و صنایع و محصولات روستا و معرفی نخبگان و …برگزار گردید.
وی افزود :برنامه های شاد و متنوع فرهنگی چون اجرای نمایش طنز و بازیهای بومی و محلی و نمایشگاه صنایع دستی و غذائی در این جشنواره اجرا شد.
برهانی طی ارائه گزارشی از فعالیتهای کمیته روستائی خدمات سفر بخش مرکزی گفت: در راستای فعالیتهای کمیته روستائی خدمات سفر شهرستان دهکده گردشگری روستایی ونوروزگاه بخش مرکزی شهرستان بندرگز با همت دهیاریهای بخش مرکزی و دستگاههای اجرایی آغاز به کار کرد.
برهانی گفت :بهترین موقعیت مکانی شهرستان جهت دسترسی مسافرین به خدمات مسجد ،وضوخانه ،سرویس بهداشتی ،آب شرب ،اسکان ،راهنمای گردشگری و خدمات همراه اول و….در نظر گرفته شده است .
بر هانی گفت : به منظور آشنائی مسافرین و گردشگران با جاذبه های توریستی منطقه و معرفی فرهنگ و فولکلور روستاهای منطقه در این دهکده همه روزه برنامه های فرهنگی نظیر جشنها ی نوروزی و جشنواره های فرهنگ و اقتصاد ،نوروز خوانی و معرفی توانمندی های روستائیان در قالب نمایشگاه صنایع دستی و غذائی و تولیدات روستایی در قالب ۲۰ غرفه،نمایش پوشش محلی و فضاسازی به سبک روستائی و…. به نمایش گذاشته شده است که تا کنون بیش از ۴هزار بازدید کننده داشته است.

وی از دهیاری و شورای روستای سوته ده و اعضای کمیته روستایی خدمات سفر بخش مرکزی تقدیر و تشکر کرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۶:۱۲ ق.ظ

دیدگاه