دکتر غفاری مدیرکل بهزیستی گلستان ازخدمات رایگان مراکزسرپناه شبانه برای حمایت ازمعتادین وکارتن خواب‌ها جهت کاهش آسیب های اجتماعی خبرداد

البرز گلستان- دکتر ابراهیم غفاری مدیرکل بهزیستی استان گلستان به اتفاق رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبد و جانشین معاونت اجتماعی این اداره کل ازمرکز سرپناه شبانه (شیلتر)شرق استان با عنوان مرکز«سرای مهر» درشهرستان گنبدبازدید نمود وضمن دیدار وگفتگو با پرسنل ومددجویان مقیم این مرکز ازقسمتهای مختلف آن دیدن کردند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه این مرکز دومین مرکز سرپناه شبانه در استان گلستان و نخستین مرکز در شرق این استان است، گفت: بهزیستی سالانه ۴۰۰ میلیون ریال یارانه برای اداره هر مرکز شیلتر ،که هدف آن کاهش آسیب های اجتماعی است،پرداخت می کند و علاوه برآن و سایل بهداشتی نیز بین جامعه هدف در این مراکز توزیع می شود.

دکتر ابراهیم غفاری خاطرنشان کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و با هدف کمک به کاهش آسیب های اجتماعی، خدمات این مراکز به صورت رایگان به جامعه هدف عرضه می شود .

ایشان بااشاره به پیچیدگی های وظایف وماموریتهای مرکز سرپناه شبانه «سرای مهر»،خدمات واهتمام مسئول ومتولیان این مرکز را قابل تقدیرعنوان کرد .

درادامه این دیدار صمیمانه ،مسئول مرکز سرپناه شبانه به تشریح خدمات واقدامات انجام شده درراستای ماموریتهای محوله پرداخت.

سید محمدحسینی گفت: این مرکز با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و اعتیاد با ظرفیت ۳۰ نفردرآذرماه سال گذشته در گنبدکاووس به بهره برداری رسید ودرحال حاضر شبانه  میزبان ۲۰ الی ۲۳ نفرکارت خواب ومعتاد بی سرپناه می باشد که از۷ شب تا ۷ صبح به آنان خدمات حمایتی شامل: یک وعده غذای گرم ، استحمام و برخی امور پزشکی و آموزشی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری هایی همچون ایدز و هپاتیت ارائه می شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۶ ق.ظ

دیدگاه