فرمانی مدیر کل استاندارد استان گلستان به مناسبت هفته استاندارد:مردم با سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ ( سامانه نظارت و خود کنترلی مردمی) می توانندازصحت کالا مطمئن شوند

البرز گلستان/ به مناسبت هفته  استاندارد محمود فرمانی مدیر کل استاندارد استان گلستان طی نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان که با شعار استاندار دها اعتماد ساز هستند  اظهار کرد: استاندارد به نوعی وظیفه خطیر ی در تامین امنیت روانی مردم بر عهده دارد.

وی افزود: توجه به استاندارد در زمینه های روانی و تامین سلامت و غذا و تامین ایمنی کار می باشد

فرمانی تاکید کرد: در بازار نقش یک دستگاه نظارتی و بازرسی نوع سوم بسیار خطیر است.

مدیر کل استاندارد استان در باره  دو محور مورد توجه استاندارد گفت:یک بحث آن درون زائی یعنی توجه به تولید ملی و یک بحث دیگر آن برون گرائی یعنی اگرتولید می کنیم نگاهی به بیرون باید داشته باشیم که تولیدات ما صادرات محور باشد.

وی ضمن بیان اینکه باید به طرف استانداردهای بین المللی برویم گفت : اگر استاندارد خوب باشد تولید به رونق می افتد و اشتغال ایجاد می شود و خیلی از مسائل اجتماعی حل می شود.

فرمانی توجه به استاندارد را باعث کاهش ضایعات و صادرات بیشتر دانست. و آنرا علاوه بر سلامت جامعه به نفع تولید کننده دانست .

مدیر کل استاندارد گلستان نظارت و خود کنترلی مردم را یکی از کارها مهم در استاندارد نام برد و گفت :سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ ( سامانه نظارت و خود کنترلی مردمی)  مردم می توانند کدهای استاندارد را به این سامانه  ارسال کنند تا از صحت کالا مطمئن شوند.

وی از مردم خواست که استاندارد باید یک مطالبه ملی بدانند وتصریح کرد:نیاز داریم مردم بازرسهای ما باشند.

فرمانی همچنین بحث  کیفیت و نظارت و استاندارد را بحث یک روز یا هفته ندانست بلکه اعلام کرد وظیفه داریم آنرا توسعه و بسط دهیم .

وی در باره بحث آسانسورها در استان گفت : شهرداریها برای اینک پایان کار بدهند باید از صاحب کار تائیدیه کیفیت آسانسور بگیرد.

فرمانی گفت: در یک ماه اینده کلیه دستگاههای که تائیدیه آسانسور را نگرفته اند پلمپ می شود وبه تمامی دستگاههای دولتی تکلیف شده است تا پایان سال ۹۵ بازرسی ادواری آسانسور را انجام بدهند . و از ابتدای سال ۹۶ در صورت عدم ارائه تائیدیه آسانسورهای دولتی نیز پلمپ می شود.

وی از یک نمونه جعل علامت استاندارد نام برد که پرونده آن در حال طی مراحل قانونی می باشد.

فرمانیضمن بیان اینکه درسطح استان گلستان  ۲۲ کارگاه فعال  در ساخت مصنوعات فعال می باشند اظهار کرد: عرصه مصنوعات فاقد کد ساخت نیز در سطح بازار ممنوع و جمع آوری  می شود

هفته اساتدارد از ۲۳ الی ۲۹ مهر بوده است.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۳:۴۲ ق.ظ

دیدگاه