حجت الاسلام فضیلت دبیرشورای فرهنگ عمومی گلستان:خودباوری،امید به زندگی،رضایتمندی و نشاط از نیازهای یک جامعه ،ولازمه اجرایی آن مولفه دانش و آموزش

البرز گلستان/به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال جاری، گفت: خودباوری، امید به زندگی، رضایتمندی و نشاط از نیازهای یک جامعه هستند و لازمه اجرایی شدن این چهار مولفه دانش و آموزش است.

وی به احصا تفریح سالم و ناسالم تاکید کرد و تصریح کرد: تفریحات سالم و ورزش از عوامل تامین کننده سلامتی آدمی اند که در روایات اهل بیت اهمیت ویژه ای به آن ها داده شده و برای آن ها مصادیقی را ذکر کرده اند؛ یکی از آثار بهره مندی از تفریحات سالم و حلال تقویت و یاری انسان در انجام امور دینی وزندگی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گلستان از تعیین ۱۰ الویت پیشنهادی در جلسه شورای فرهنگ عمومی خبر داد و گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی و مقابله با سبک زندگی غربی اولیت اصلی این شوراست.

وی افزود: تدوین سیاست های فرهنگی مناسب و کاربردی به منظور افزایش نشاط اجتماعی به عنوان اولیت دوم این جلسه اعلام شد.

فضیلت اظهار کرد: اتخاذ اقدامات فرهنگی مناسب برای تحکیم بنیاد خانواده به عنوان سومین اولویت این شورا مشخص شد.

این مسئول گلستانی، مسائل مرتبط با امور زنان اعم از اقتصاد، امنیت و سلامت و مقابله با جنگ نرم در قالب فعالیت های فرهنگی را از دیگر اولیت های پیشنهادی در جلسه اعلام کرد و گفت: فرهنگ سازی در اصلاح الگوی مصرف جامعه و ترویج مصرف کالای داخلی از دیگر اولیت های پیشنهادی شورای فرهنگی است.

حجت الاسلام فضیلت تدوین سیاست های فرهنگی مناسب برای اجتماعی کردن مبارزه با سوء مصرف مواد دخانی، تدوین راهکارهای فرهنگی مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی، ترویج فرهنگ حجاب، عفت و پاکدامنی و تدوین سیاست های فرهنگی مناسب برای تحکیم و وحدت اقوام را جز اولیت های تعیین شده در شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۸ ب.ظ

دیدگاه