قائم مقام و معاون اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن گلستان خبرداد: حضور بانوان خانه دار در سرشماری انترنتی موجب کاهش زمان آنان در پاسخگویی سرشماری حضوری

مهندس ملاغلامعلی : حضور بانوان خانه دار در سرشماری انترنتی موجب کاهش زمان آنان در پاسخگویی  سرشماری حضوری می شود.

البرز گلستان/مهندس مهدی ملاغلامعلی قائم مقام و معاون اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان گلستان صبح امروز در همایش بانوان در فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاوس اظهار داشت: رتبه شهرستان گنبدکاوس در روزهای ابتدایی آغاز سرشماری نفوس و مسکن ، رتبه خوبی نبود و امروز از رتبه نهم به رتبه نخست رسیده اما استمرار این جایگاه از حساسیت بیشتری برخودار است.

وی افزود: استان گلستان هم در حال حاضر از رتبه ۲۹ به رتبه ۱۲ رسیده و در رتبه کشوری نزدیک به استان‌های بزرگ و مهم کشور است.

قائم مقام و معاون اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان گلستان تصریح کرد: اگر رتبه استان ارتقاء یافته به علت تغییر رتبه شهرستان گنبدکاووس است و اگر این تلاش استمرار یابد قطعا رتبه استان به رتبه ۴-۵کشور  ی ارتقا خواهد یافت.

ملاغلامعلی اظهار داشت: برای ثبت نام اینترنتی هزار جایزه یک میلیون تومانی از مرکز آمار ایران در نظر گرفته شده که بیشترین سهمیه این جایزه تاکنون مربوط به استان بوشهر است که ۱۲ سهم را از آن خود کرده و تاکنون در استان گلستان ۴ نفر برنده این جایزه شدند که هر چه آمار ثبت‌نام اینترنتی بالا برود تعداد جوایز استان بیشتر می‌شود.

وی اظهار کرد: بانوان تاثیرگذارترین و کلیدی‌ترین نقش در خانواده را دارند و از آنجائی‌که ثبت نام حضوری توسط شما انجام می‌شود، با ثبت نام اینترنتی سبب صرفه‎جویی در وقت و زمان خود و مامور آمارگیر می‌شوید.

ملاغلامعلی تصریح کرد: سوالات سرشماری سوالات کلیدی و هویتی خانوار است و متاسفانه چند روزی است در شبکه‌های مجازی این‌گونه شایعه شده که اگر خانم‌های خانه‌دار ثبت‌نام اینترنتی کنند، شاغل محسوب می‌شوند در صورتی‌که این ثبت نام هیچ دخالتی در ثبت اشتغال شما ندارد و در شرایط یارانه شما هم موثر نیست.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: در حوزه ارزیابی استانی، شهرستان گنبدکاوس در چند روز گذشته رتبه نخست در شهرهای استان را دارد و این موفقیت باید استمرار و تداوم یابد و هر لحظه امکان جایگزین شدن یکی از ۱۴ شهرهای استان در این رتبه وجود دارد.

عبدالقدیر کریمی افزود: کسب موفقیت در پی گذراندن فرآیندی است و پایداری موفقیت سخت است که نیاز به همکاری، مشارکت و کمک همه جانبه شما برای حفظ آن داریم.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: ۵۵ درصد جمعیت شهرستان گنبدکاووس جامعه روستایی است و ما لا افتخار به آن، متاسفانه همکاری خوبی در ثبت نام اینترنتی در این حوزه نداشتیم و به ویژه در بخش داشلی‌برون و اینچه‌برون که نیاز است اطلاع‌رسانی گسترده‌ای انجام شود.

وی اظهار کرد: در ارزیابی مرکز آمار کشور در روز گذشته استان گلستان در رتبه ۱۲ قرار داشت که بخش عمده ارتقاء استان مدیون مسئولان سرشماری گنبدکاووس است که اگر همین رتبه شهرستان ادامه یابد در ارتقاء رتبه استان موثر است.

کریمی اظهار داشت: ۳ روستا از شهرستان گنبدکاووس که بالاترین آمار ثبت نام اینترنتی را داشته باشند از تخصیص عمرانی ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۳۵ ب.ظ

دیدگاه