معاون فنی وآبخیزداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری گلستان ازتولید۶۰۰هزار اصله بوته گلدانی با گونه‌های مختلف برای احیای هزارهکتارازمراتع وبیابان‌های استان‌خبرداد

البرز گلستان/عبدالرحیم لطفی معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اظهار داشت: امسال برای احیای یک‌هزار هکتار از مراتع و بیابان‌های استان‌گلستان با گونه‌های آتریپلکس، آگروپایرون و فستوکا ۶۰۰هزار اصله بوته گلدانی تولید شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های آق‌قلا، گنبدگاووس، مراوه‌تپه و آزادشهر به کاشت و تولید این بوته های گلدانی اقدام کرده اند، افزود: این بوته ها در اراضی مراتع شمال و جنوب استان گلستان که نیاز به اصلاح و احیاء و اراضی که حالت بیابانی دارند کشت می‌شود.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تصریح کرد: اعتبار این کار از محل اعتبارات بیابان زدایی، احیاء و اصلاح مراتع گلستان و مشارکت مجریان طرح های مرتعداری در بخش خصوصی تامین شده است.

لطفی ادامه داد: ۳۰۱ هزار هکتار مراتع استان با تاج پوشش خوب، ۱۶۱ هزار هکتار مراتع با تاج پوشش متوسط و ۴۰۰ هزار هکتار مراتع با تاج پوشش ضعیف است.

وی افزود: مراتع استان گلستان حدود ۸۶۲ هزار هکتار وسعت دارد که این میزان مرتع ۴۱ درصد مساحت کل استان را شامل می‌شود.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه ۹۰ هزار هکتار مساحت استان تحت پوشش پروژه‌های آبخیزداری قرار دارد، اظهار کرد: اجرای پروژه‌های بیولوژیک و بیومکانیک برای کاستن از فرسایش و رسوب حوزه بالادست که تا ۳۰ درصد است می‌توانند تا حدود ۱۲۰ میلیون مترمکعب مخازن سدهای پایین‌دست را حفظ کند.

لطفی افزود: آبخیزداری یک نگرش و کار مدیریتی در راستای حفظ منابع آب و خاک است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۳۶ ب.ظ

دیدگاه