فرمانده انتظامی گلستان: هنر رسانه، هدایت افکار عمومی و ایجاد حس مسئولیت پذیری در افراد است

البرز گلستان/به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،‌ سردار”علی‌اکبر جاویدان”فرمانده انتظامی گلستان در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی و در جمع مدیر و کارکنان این رسانه بر نقش حساس و بسیار مهم رسانه ها در ارتقاء احساس امنیت در جامعه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی تلاش می‌کند با ارائه خدمات، رضایتمندی و همراهی مردم را داشته باشد، اظهار داشت: پاسخگویی به مطالبات مردم در اولویت ماموریت‌های نیروی انتظامی قرار دارد.

فرمانده انتظامی گلستان با بیان اینکه مردم، محور فعالیت های پلیس هستند، تصریح کرد: ماموریت‌های نیروی انتظامی بر پایه همکاری و مشارکت مردم پایه گذاری و طرح ریزی می شود.

وی نیروی انتظامی را خادم مردم و در خدمت مردم دانست و گفت: پلیس برای مردم و با مردم است و از هیچ کوششی در راستای خدمات دهی به مردم دریغ نخواهد کرد.

سردار جاویدان معضل بزرگ مواد مخدر را تهدیدی برای امنیت ملی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های پلیس، برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر است که در همین راستا طی ۶ ماه گذشته توفیقات بسیار خوبی در این زمینه حاصل شده است.

وی تاکید کرد: مهمترین روش در پیشگیری از مصرف مواد مخدر، ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی شهروندان است.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها در آگاهی بخشی به شهروندان نقش حساس و حیاتی است، تصریح کرد: هنر رسانه، هدایت افکار عمومی و ایجاد حس مسئولیت پذیری در افراد است.

فرمانده انتظامی گلستان تهدیدات در فضای مجازی را نگران کننده و آسیب پذیر عنوان کرد و گفت: متاسفانه استفاده بی‌رویه از فضای مجازی گاها روابط اجتماعی را به هم ریخته و کانون خانواده را بی‌روح و به سردی سوق می دهد.

وی با هشدار به اینکه بیشترین قربانیان فضای مجازی، افراد کم سن و سال جامعه هستند، افزود: مردم باید عمیق ناهنجاری‌های موجود در جامعه را درک کرده و شناخت صحیحی از آن داشته باشند.

سردار جاویدان فرهنگ‌سازی و ارتقاء فرهنگ عمومی را در پیشگیری از جرایم بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: انتظار پلیس از رسانه‌های گروهی این است که در پیشگیری از وقوع جرایم به پلیس کمک کند.

“کرمانی”، مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گرگان نیز در این دیدار با بیان گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات خبرگزاری گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال ۱۳۸۹ به عنوان یک دستگاه حکومتی معرفی شد.

وی سرعت، صحت و دقت را سه اصل مهم در تنظیم خبر و اطلاع‌رسانی اخبار عنوان و خاطرنشان کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی آمادگی دارد بیش از پیش در راستای انعکاس اخبار و فعالیت‌های نیروی انتظامی با هدف آگاهی‌بخشی و ارتقاء احساس امنیت در جامعه تلاش کند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۲۸ ب.ظ

دیدگاه