سردار صادقی دبیرکل اجلاسیه چهار هزار شهید گلستان از دیدار با خانواده های ۴ هزار شهید و تقدیم تندیس به این خانواده هاخبرداد

سردار  صادقی :احداث بوستان شهدای در شهرستان آق‌قلا و کاشت ۴ نهال به ازای هر شهید استان در این بوستان

البرز گلستان/سردار  صادقی ظهر امروزدبیرکل اجلاسیه چهار هزار شهید گلستان در نشست خبری با موضوع اجلاسیه ۴ هزار شهید استان گلستان اظهار داشت: نخستین اجلاسیه ۴ هزار شهید استان گلستان ۲۵ آذر ماه امسال همزمان با هفته وحدت در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گلستان برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزای اجلاسیه به عنوان اقدام بزرگ فرهنگی از ابتدای سال ۹۴ در برنامه سپاه نینوا قرار گرفت و اتاق فکر تشکیل شد و با استفاده از نظر نخبگان، هنرمندان و فرهیختگان، برنامه‌ریزی لازم در بخش‌های مختلف انجام شد.

صادقی با بیان اینکه برای تحقق این برنامه ها در سطح استان ساختارهایی پیش بینی شد، ادامه داد: نخستین ساختار، ساختار سیاستگذاری اجلاسیه با ریاست استاندار بود. ساختار دوم ساختار اجرایی برنامه ها با مسئولیت فرمانداران ۱۴ شهرستان و ساختار سوم ساختار عملیاتی اجلاسیه در مجموعه ستاد سپاه است.

سردار صادقی گفت: شورای سیاست‌گذاری با ۱۱ کارگروه تشکیل شده و تاکنون ۶ جلسه سیاست‌گذاری اجلاسیه تشکیل و برنامه‌های متنوعی در اتاق فکر اجلاسیه از سال ۹۴ تاکنون تشکیل و ۲۶۴ عنوان برنامه در استان استخراج و اجرائی شده است.

دبیرکل اجلاسیه چهار هزار شهید گلستان افزود: برای صرفه‌جوئی در عرصه‌های مختلف اجلاسیه، ۲ سیاست یکی مردمی کردن برنامه‌های اجلاسیه و دومی تطبیق برنامه‌های دستگاه‌های اجرائی با سیاست‌های اجلاسیه انجام شده است.

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان با اشاره به اینکه برخی فعالیت‌ها و برنامه‌ها تاکنون اجرائی شده و برخی در ادامه برگزار می‌شود، اظهار کرد: تاکنون آثار و خاطرات ۴ هزار شهید استان گلستان در مدت ۲ سال با دقت و کار کارشناسی جمع‌آوری شده و این آثار در پورتال اجلاسیه بارگذاری می‌شود.

سردار صادقی افزود: تولید برنامه تلویزیونی کوتاه از معرفی شهدای هر روز در سیمای گلستان، تولید برنامه‌های رادیویی و برنامه افلاکیان برای معرفی سرداران و امیران، ساخت سریال ۱۳ قسمتی با عنوان “بازگشت”، فیلم با عنوان “این خانه پلاک ندارد” و ۴ فیلم پویانمایی از زندگی شهدای استان برخی دیگر از برنامه های اجلاسیه بوده است.

دبیرکل اجلاسیه چهار هزار شهید گلستان گفت: برگزاری ۵۰۰ یادواره شهدای دانش آموزی نیز با همکاری آموزش و پرورش در استان پیش‌بینی شده است.

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان اظهار داشت: چاپ ۹۴ عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت و انقلاب اسلامی و احداث بوستان شهدای استان در شهرستان آق‌قلا و کاشت ۴ نهال به ازای هر شهید استان در این بوستان از دیگر برنامه‌های اجلاسیه در این مدت بوده است.

سردار صادقی افزود: برگزاری المپیاد ورزشی استان با حضور ۲ هزار و ۵۰۰ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی و بازسازی عملیات والفجر ۸ در شهرستان گنبدکاووس و به صدادرآمدن زنگ ایثار و شهادت در مدارس به مرکزیت مدارس شاهد از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه در استان بود.

وی گفت: دیدار با خانواده های شهدای و تقدیم تندیس ۴ هزار شهید به این خانواده ها نیز از دیگر برنامه‌های اجلاسیه است که از ۲۰ روز پیش آغاز شده و مراسم نصب پرچم در سردرب منازل شهدا در هفته آخر مانده تا اجلاسیه یکی دیگر از اقدام های فرهنگی در راستای اجلاسیه است.

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان اظهار کرد: تولید فرش ترکمنی با استفاده از نمادهای فرهنگ بومی استان، تولید مستند شهدای غواص و شهدای موافع حرم استان و برگزاری یادواره شهدای منا از دیگر اقدامات است.

سردار صادقی افزود: احداث دهکده مقاومت نیز از دیگر برنامه های مهم اجلاسیه است که ۲ زمین برای آن در مرکز استان انتخاب شده و شورای سیاست‌گذاری در حال تدوین اصول و مبانی این دهکده است و نخبگان و فرهیختگان استان می‌توانند در این‌باره نظرات خود را ارائه کنند.

وی اظهار کرد: این دهکده مقاومت می‌تواند مرجعی کامل برای تاریخ دفاع مقدس استان گلستان باشد و مقدمات اجرای آن مهیا شده است.

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان اظهار کرد: برگزاری نخستین یادواره شهدای مدافع حرم شمالی کشور امروز در کردکوی، برگزاری جشنواره کشوری فیلم کوتاه در گرگان، برگزاری یادواره شهدای استان در تهران برای گلستانی‌های مقیم تهران، برگزاری یادواره ۶۰۰ شهید اهل سنت استان در روز هفدهم آذر ماه در آق‌قلا، کنگره شهدای روحانیون و طلاب هجدهم آذر ماه، کنگره شهدای کارمند در روز بیستم آذرماه و برگزاری نمایش رزمی و فرهنگی از ۲۰ آذرماه به مدت ۴ روز در گرگان و همایش بزرگ ۳۰ هزار رزمنده استان در روز ۲۳ آذرماه در گنبدکاووس از دیگر برنامه های اجلاسیه در آینده است.

دبیرکل اجلاسیه چهار هزار شهید گلستان درباره دیدار با مقام معظم رهبری نیز گفت: دیدار اعضای شورای سیاستگذاری اجلاسیه ۴ هزار شهید استان گلستان با مقام معظم رهبری از ۲۵ آبان تا ۱۰ آذر ماه برگزار می‌شود و در حال پیگیری برای دیدار مردم گرگان در روز ۵ آذر ماه به مناسبت روز گرگان با مقام معظم رهبری هستیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۵۹ ب.ظ

دیدگاه