رئیس کل دادگستری گلستان دردهمین یادواره شهدای دستگاه قضایی استان :در ۶ ماه گذشته نسبت به مشابه سال گذشته، ۱۷هزار پرونده کمتر به دادگستری استان وارد شده

دهمین یادواره شهدا و تجلیل از ایثارگران دستگاه قضایی گلستان در کانون طاها گرگان برگزار شد.

البرز گلستان/نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان در این مراسم گفت: دوران ۸ سال دفاع مقدس صحنه‌ اعتقادات دینی و ارزش‌ها بود و ملت ایران با تمسک به ارزش‌های والای اسلامی و انقلابی توانست پیروز شود.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود: در این دوران همه مستکبران شرق و غرب عالم، پشت سر صدام ایستادند و با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد نبرد شدند.

آیت الله نورمفیدی خودباوری را بزرگترین دستاورد ۸ سال دفاع مقدس دانست و ادامه داد: ملت مسلمان ایران وظیفه دارند تا آخرین نفس در صحنه انقلاب بمانند و از خون مقدس شهیدان و ارزش‌های نظام دفاع کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان هم در این همایش با اشاره به این که ۴۱۱ نفر از کارکنان شاغل در دستگاه قضایی استان ، از ایثارگران هستند گفت : حضور  همین افراد در دستگاه قضایی استان سبب شده با وجود حساسیت و خطراتی که کار در این دستگاه دارد دادگستری از سالم ترین دستگاه های اجرایی باشد.

هادی هاشمیان افزود:اگر در هشت سال دفاع مقدس ، سلاح ما ژ سه و کلاشینکف بود ، امروز همکاران ما با سلاح قلم برای تحقق عدالت و دفاع از مظلوم جهاد می کنند.

رئیس دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود به کاهش پرونده های ورودی به محاکم استان اشاره کرد و گفت :  در ۶ ماه گذشته نسبت به مشابه سال گذشته،  ۱۷هزار پرونده کمتر به دادگستری استان وارد شده که این مساله در کشور شاخص بوده است.

هادی هاشمیان ،عملکرد دادگستری گلستان را جهادی دانست و افزود: توجه جدی به پیشگیری از وقوع جرم سرلوحه فعالیت ها در مجموعه قضایی استان بوده و یکی از علل کاهش پرونده ها هم ، این رویکرد مثبت است.

هاشمیان گفت : امروز با تلاش همکاران قضایی استان و برنامه ریزی هایی که انجام دادیم به جایی رسیده ایم که مسئله ی پیشگیری زا وقوع جرم به یک دغدغه ی استانی در بین مسئولان فرهنگی ، اجرایی و علما و نخبگان تبدیل شده است.

در ادامه این مراسم از ۶ تن از کارکنان ایثارگر دستگاه قضایی استان و ۲ خانواده ی شهید مدافع حرم گلستان قدردانی شد.

همچنین همزمان با یادواره شهدا و تجلیل از ایثارگران دادگستری گلستان که با حضور فرمانده مرکز بسیج قوه قضائیه ، استاندار و جمعی از مسئولان استان برگزار شد، از ۱۱عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس رونمایی شد.

پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۵۶ ب.ظ

دیدگاه