رئیس شورای فرهنگ عمومی گلستان خبرداد: وجود۲۰ دستگاه فرهنگی در کشورکه هر کدام ساز خودشان را می زنند.

البرز گلستان/رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گلستان با انتقاد از همکاری نکردن ادارات با این شورا گفت: متاسفانه شورای فرهنگ عمومی به شیر بی یال و دم تبدیل شده است. به گزارش روابط عمومی دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، روز پنجشنبه، یکم مهرماه ۱۳۹۵، در نشست داخلی ائمه جمعه استان در روستای دوزین از توابع شهرستان مینودشت واقع در شرق استان گلستان افزود: حداقل انتظاری که شورای فرهنگ عمومی انتظار می رود این است که سیاستگذاری های فرهنگی در این شورا انجام شود.

وی با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی فقط به برگزاری جلسات ماهانه خلاصه شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه مصوبات این شورا هیچگونه ضمانت اجرایی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به طرح موضوع قرارگاه فرهنگی توسط مقام معظم رهبری که در دیدار سال ۱۳۹۴ ائمه جمعه سراسر کشور با معظم له مطرح شد، تاکید کرد: تمامی اداراتی که وظایف فرهنگی دارند باید در عضو این قرارگاه شوند تا خلاء های فرهنگی کشور پوشش داده شود.

آیت الله نورمفیدی از موازی کاری ها در عرصه فرهنگی انتقاد کرد و گفت: حدود ۲۰ دستگاه فرهنگی در کشور وجود دارد که هر کدام ساز خودشان را می زنند.

به گفته وی، طرح های فرهنگی باید در قرارگاه فرهنگی مطرح و پس از تایید این قرارگاه، اجرا شوند، بودجه آنها هم باید تجمیع شود تا موازی کاری و تکرار در کارهای آنها انجام نگیرد.

لازم به ذکر است که نشست  یکروزه ائمه جمعه استان گلستان روز یکم مهرماه جاری با حضور آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان و با همکاری دفتر امام جمعه بخش کوهسارات، بخشداری کوهسارات و شورای اسلامی و دهیاری دوزین برگزار شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۸ ب.ظ

دیدگاه