فضیلت خبرداد: برگزاری پنجمین کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایر به میزبانی گلستان

البرز گلستان/حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در نشست خبری پنجمین کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایر به میزبانی گلستان، افزود: این کنگره در آستانه روز ١۵ مهر به عنوان روز روستا به میزبانی دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان  از (١ تا ۴ مهر) در اردوگاه صالحین شهر خان ببین برگزارمی شود.
وی افزود: در این کنگره ٢٠۶ نفر از ائمه جماعات و مدیران کانونهای  روستایی نمایندگان جامعه عشایری و گروه های جهادی  منتخب از استان های گلستان، مازندران، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی حضور می یابند.
حجت الاسلام فضیلت با اشاره به برنامه های آموزشی این کنگره، تصریح کرد: این کنگره با محوریت آموزش و نحوه فعالیت های فرهنگی در روستاها در قالب ٣ نشست عمومی با موضوعات اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی، مبانی کار فرهنگی از نگاه رهبری برگزار می شود.
وی ادامه داد: برگزاری دو جلسه هم اندیشی با موضوعات الگودهی و انتقال تجربیات موفق، آشنایی با گروه های جهادی فعال در روستا و برگزاری دو کارگاه با موضوعات مدیریت کار فرهنگی و آشنایی با رسالت کانونهای مساجد ویژه مدیران کانونها روستایی از دیگر برنامه های این کنگره است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهارداشت: دو کارگاه با موضوعات جذابیت کار فرهنگی در روستا و شیوه های نوین تبلیغ ویژه ائمه جماعات کانونهای روستایی، برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: اساتید دوره عموما از اساتید مطرح ملی بوده و با هماهنگی ستادعالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور در این کنگره حضور خواهند یافت.
حجت الاسلام فضیلت از برگزاری دو فوق برنامه نیز خبر داد و گفت: علاوه بر دوره های آموزشی فوق به منظور جذابیت بیشتر کنگره دو فوق برنامه در نظر گرفته شده که شامل؛ اکران فیلم های منتخب دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه طنین و  برنامه طبیعت گردی و بازدید از آبشار زیبای شیرآباد است.
وی افزود: جهت آشنایی شرکت کنندگان در کنگره با آداب و رسوم روستایی استان گلستان طبخ غذاهای بومی و محلی و برگزاری نمایشگاه هایی در حاشیه کنگره در نظر گرفته شده است.
قرائت پیام وزیر در مراسم افتتاحیه کنگره
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهارداشت: مراسم افتتاحیه کنگره در روز جمعه (٢ مهر) با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کنگره در اردوگاه صالحین برگزار می شود.
حجت الاسلام فضیلت یادآور شد: این کنگره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر امور روستایی استانداری، فرمانداری رامیان، بخشداری خان ببین، سپاه پاسداران، هلال احمر، اداره ورزش وجوانان، صدا و سیمای استان، خانه هنرمندان شهر خان ببین و نیروی انتظامی شهرستان برگزار می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هر اقتدار سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ریشه در همبستگی آن نظام دارد، گفت: همبستگی ملی برخاسته از انسجام گروه های مختلف اجتماعی است. ایران اسلامی به دلیل برخورداری از تنوع مذهبی و دین، مدیران کلان فرهنگی در سطح ملی از این مواهب بهره مند است.
به گفته وی، برگزاری این کنگره ها به وحدت همه اقوام و ادیان و مذاهب و همزیستی مسالمت آمیز و همبستگی ملی کمک می کند و از اهمیت مبنایی برخوردار است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خاتمه یادآور شد: تعدد و تنوع موجود در روستاها و عشایر به عنوان یک ظرفیت نباید از آن غافل شد. تنوع و تکثری که به عنوان فرصت می توانیم از آن بهره مند شویم اگر از آن غافل شویم تبدیل به تهدید می شود و ما نمی خواهیم از آن غافل شو

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۲۱ ب.ظ

دیدگاه