سردار صادقی، فرمانده سپاه نینوا گلستان: بسیج رسانه باید تهدیدات علیه انقلاب اسلامی را شناسایی و با مشورت صاحب نظران، با آنها مقابله کند

البرز گلستان/سردار رحمت الله صادقی، فرمانده سپاه نینوا گلستان در نشست صمیمی با مدیران مسئول و فعالان رسانه ای و اعضای شورای بسیج رسانه که با موضوع اجلاسیه ۴ هزار شهید استان برگزار شد، گفت: همه باید تلاش کنیم تا بسیج رسانه به عنوان یک تشکل به موفقیت برسد. ایجاد این تشکل به خودی خود عامل پیشگیرانه برابر تهدیدات داخلی و خارجی خواهد بود.

 وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی براساس راهبردها و استراتژی های مشخصی پایه گذاری شده است، افزود: مبانی، اصول، شاخص ها و راهبردهای انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (رحمه الله علیه) معماری شد و توسط مقام معظم رهبری نیز استمرار پیدا کرده است. بسیج نیز یک تشکلی است که از انقلاب اسلامی پاسداری می کند. اگر بتوانیم اصول و مبانی، راهبردها و استراتژی های انقلاب را با آموزش در این قشر نهادینه، تبدیل به شاخص های دست یافتنی، مدل های قابل مفهوم و معیار کنیم، آن موقع است که یک مخاطب با خواندن یک خبر می تواند به مشرب فکری صاحب خبر پی ببرد.

 سردار صادقی خاطرنشان کرد: اخباری که بتواند هدفی را دنبال کند، به راهبرد برسد و استراتژی را معین کند، رسالتی است که بر عهده بسیج رسانه قرار دارد.

 وی با بیان اینکه یکی از مبانی و اصول انقلاب، « اسلامیت» آن است، گفت: در ۳۷ سالی که از پیروزی انقلاب می گذرد، برخی در تلاش هستند تا اسلامیت نظام را از وضعیت انتفاع خارج کنند.

 فرمانده سپاه نینوا استان « استقلال» را یکی دیگر از مبانی انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: این اصل از انقلاب اسلامی نیز مورد هجمه قرار گرفته است. برخی می گویند کشوری که بخواهد استقلال داشته باشد و از توانمندی خود استفاده کند، انزوا طلب می شود یا اینکه می گویند تا زمانی که می شود گفتمان کرد قدرت نظامی را باید کنار گذاشت، باید مشرب فکری آنها برای جامعه مشخص شود.

 وی شناسایی تهدیدات دشمن را از مهمترین وظایف بسیج رسانه بیان کرد و گفت: این تشکل باید تهدیدات علیه انقلاب اسلامی را به درستی شناسایی کرده و با مشورت با صاحب نظران، با آنها مقابله کند.

 سردار صادقی با اشاره به حوزه امنیت داخلی و خارجی بیان کرد: طبق اصولی که امام (رحمه الله علیه) تعیین کرده است، بسیج باید جهان را از سلطه جهانخواران برهاند و این استراتژی مهم انقلاب اسلامی است. در حوزه امنیت خارجی جمهوری اسلامی این استراتژی را دنبال می کند، دخالت در ذات جمهوری اسلامی وجود ندارد اما دست گیری و کمک به کشورهای دیگر جزو راهبردهای ماست. در سوریه نظام سلطه به دنبال این بود تا خط مقاومت ابتر بماند اما زمانی که عنصر ایمان و مردم در کنار هم قرار گیرند نظام سلطه شکست خواهد خورد و در این کشور بعد از گذشت پنج سال هنوز سلطه گران به اهداف خود دست پیدا نکرده اند.

 وی با تأکید بر حمایت از رسانه ها، عنوان کرد: در بسیج رسانه به سه اصل ارتقاء دانستنی ها، ارتقاء مهارت ها و اراده و خواست فعالان این عرصه قائل هستیم. اگر در دو بخش نخست طرحی موثر وجود داشته باشد حتما از آن حمایت خواهیم کرد.

 سردار صادقی با اشاره به اجلاسیه ۴ هزار شهید استان در ۲۵ آذرماه سالجاری، یادآور شد: از تیرماه سال گذشته ستاد راه اندازی شد و بنا داریم پس از اتمام هفته دفاع مقدس نشست خبری با موضوع این اجلاسیه را برگزار کنیم.

 وی با اشاره به احداث دهکده مقاومت در استان هم بیان کرد: هنوز مکان اجرای این طرح مشخص نشده است چون نیاز به ۱۰ هکتار زمین دارد. در تلاش هستیم تا به نوعی این فضا را طراحی کنیم که افراد پس از خروج از آن محل، هرآنچه که مشاهده کرده تداعی معانی ایثار و شهادت باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۱ ب.ظ

دیدگاه