سرهنگ حسن نیا، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان از برگزاری دو هزار و ۵۰۰ برنامه در ۸ کارگروه درهفته دفاع مقدس خبرداد

البرز گلستان/سرهنگ عباس حسن نیا، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان در جمع خبرنگاران گفت: امروز ادبیات دفاع مقدس به یک جریان ملی تبدیل شده که مخاطبان آن همه قشرها با گرایش های مختلف است.

 وی با اشاره به اینکه یکی از ارتقای ادبیات دفاع مقدس بحث محتوای غنی است، افزود: باید نویسنده کتاب های ارزشمندی را منتشر کنند.

 حسن نیا با بیان اینکه شعر دفاع مقدس از رشد خوبی برخوردار است، اظهارداشت: با توجه به اینکه جشنواره های مختلفی در سطح استان برگزار می شود اما جشنواره شعر از استقبال بسیار خوبی برخوردار است.

 وی تصریح کرد: نقش رسانه ها در تبیین و ترویج دفاع مقدس بی بدیل است که می تواند در جامعه بسیار تاثیرگذار باشد.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان گفت: همان گونه مقام معظم رهبری فرمودند امروز دفاع مقدس یک گنجینه با ارزش است که تلاش می شود تا دچار آسیب نشود.

 وی تبیین و نشر هدایت فرماندهی ولی فقیه در حیات معنوی کشور و شکل دهی آن در خلق حماسه پیروزی دفاع مقدس را راهبردهای هفته دفاع مقدس دانست.

 حسن نیا بزرگترین مشکل جامعه را مشکل فرهنگی و رفتاری دانست و افزود: امروز در جامعه ما نمی توانیم باهم خوب کار کنیم و این در حالی است که در دفاع مقدس این رفتار وجود نداشته است.

 وی اظهارداشت: امسال در سوم خرداد توانستیم تعداد ۵ کتاب و یک ویژه نامه را به چاپ برسانیم که به مناسبت هفته دفاع مقدس تعداد ۱۰ کتاب و شماره دوم ویژه نامه به چاپ رسیده است.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان با اشاره به اینکه ۳۰ هزار رزمنده داریم که همه آنان دارای خاطرات جدید و اصیل هستند، تصریح کرد: کتاب هایی که به چاپ رسیده است داستان های بسیاری از سبک زندگی برخوردار است که این داستان ها حماسه است و باید برجسته شود.

 وی با بیان اینکه ۶ کتاب خاطره از دوران دفاع مقدس در این ایام به چاپ رسیده است، گفت: دو کتاب از بانوان فریده محمدیون با عنوان «جبهه عشق» و خاتون یحیی نژاد با عنوان « ترنم سرخ» به چاپ رسیده است.

 حسن نیا خاطرنشان کرد: برای هفته دفاع مقدس دو هزار و ۵۰۰ برنامه پیش بینی شده است که برای آن ۸ کارگروه همچون کارگروه نظامی، فرهنگی، پشتیبانی، ایثارگران، ورزشی، اطلاع رسانی، آموزش و پژوهش و امور شهرستان ها تنظیم شده است.

 وی افزود: با همکاری و تلاش هایی که توسط موسسه برکت انجام شده است در هفته دفاع مقدس امسال سه مدرسه در منطقه محروم استان افتتاح می شود.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان اظهارداشت: در روز ۳۱ شهریور رژه نیروهای مسلح در شهرستان های گرگان، گنبد، آزادشهر و بندرگز برگزار خواهد شد.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان اظهارداشت: افتتاح نمایشگاه های مختلف شامل کتاب، عکس، هنرهای تجسمی و مسابقات ورزشی متعددی از دیگر برنامه های این هفته است.

 وی با اشاره به اینکه در این ایام دیدار با خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان برگزار می شود، تصریح کرد: غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا و پخش فیلم های برتر دفاع مقدس از طریق ادارات فرهنگی درسطح استان از دیگر برنامه های این هفته است./شبستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۳ ب.ظ

دیدگاه