مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان:تاکنون شرایط اشتغال ۲ هزار و ۱۷۹ نفر فراهم و۸۳ درصد اشتغال پیش‌بینی شده این اداره کل محقق شده است

به گزارش البرز گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی اظهار داشت: این اداره کل موفق به تحقق ۸۳ درصد از اشتغال تعهد شده در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از ابتدای سالجاری تا کنون شده است.

وی افزود: این اداره کل با توجه به رسالت دستگاهی در حوزه‌های سه‌گانه تخصصی شامل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ایجاد زمینه اشتغال ۲ هزار و ۶۰۰ نفر را پیش‌بینی کرده بود که با تلاش و پیگیری کارکنان این اداره کل، تاکنون شرایط اشتغال ۲ هزار و ۱۷۹ نفر فراهم و تاکنون ۸۳ درصد اشتغال پیش‌بینی شده این اداره کل محقق شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و پروژه‌های گردشگری که نیمه دوم سال به بهره‌برداری می‌رسند، میزان اشتغالزایی این اداره کل بیشتر از میزان پیش‌بینی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان بیشترین تعداد اشتغال ایجاد شده را در شهرستان گرگان و به تعداد ۲۸۳ مورد تاکنون اعلام کرد و اظهار داشت: شهرستان گنبد کاووس دومین شهری است که با ثبت ۲۲۳ مورد بیشترین تعداد اشتغال را به خود اختصاص داده و در شهرستان کلاله از ۹۸ اشتغال پیش بینی شده  تاکنون برای ۱۵۱ نفر، در شهرستان رامیان از ۱۲۲ اشتغال پیش بینی شده تاکنون برای ۲۵۴ نفر و در شهرستان گمیشان از ۶۹ اشتغال پیش‎بینی شده تاکنون برای ۱۳۲ نفر شغل ایجاد شده است.

کریمی گفت: در شهرستانهایی که تعهد اشتغال به صورت کامل محقق نشده، تا پایان سال روند اشتغالزایی ادامه خواهد یافت.

وی افزود: تعهد اشتغال این اداره کل در سال ۱۳۹۶ ، ۱۲۰۰  نفر بوده است که در پایان سال مذکور تعداد ۲۷۲۸ نفر در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسید و نسبت به میزان اشتغال‌زایی پیش‌بینی شده ۲۳۱ درصد رشد داشته است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵ ق.ظ

دیدگاه