توصیه های دکتراسدالله قره‌خانی نماینده مردم شهرستان علی آباد کتول درمجلس شورای اسلامی درباره چگونگی کمک از دهیارها جهت حمایت ازصنعت گردشگری درروستاها

البرز گلستان/ دکتراسدالله قره‌خانی نماینده مردم شهرستان علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی و دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان با اعلام این خبر افزود: به‌طورکلی موضوع سفر و گردشگری امری فرابخشی است که تعامل و تشریک مساعی متولیان و نهادهایی نظیر مجلس شورای اسلامی در تقویت و سودآوری و ارزآوری هرچه بیشتر آن، تاثیرگذار بوده.

به گفته وی، با توجه به این یکی از محورهای توسعه متوازن و همه‌ جانبه استان گردشگری است و استان نیز در زمینه گردشگری دارای پتانسیل‌های بسیاری بالایی است که می‌توان در صورت توجه به این ظرفیت‌ها، به روند توسعه استان شتاب بیشتری بخشید.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی هم‌چنین با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان خاطرنشان کرد: امروزه گردشگری روستایی از جایگاه ویژه‌ایی برخوردار است که متاسفانه در سال های گذشته به روستاهای هدف گردشگری توجه آنچنانی نشده و باید با کمک دهیارها و از طریق آموزش به آنها صنعت گردشگری را در روستاها رونق بخشید.

وی تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان در حوزه گردشگری خارجی و کشورهای هدف گردشگری، با معرفی گردشگری استان به کشورهای آسیای میانه و کشورهای هدف گردشگری پرداخته و به دنبال سرمایه گذار خارجی در حوزه گردشگری استان است.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی در پایان به جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف اشاره نمود و اذعان داشت: باید بستر را به گونه‌ای آماده کنیم که حضور سرمایه‌گذاران در استان و شهرستان را بیشتر و پررنگ‌تر نماییم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان نیز در این نشست با اشاره به عملکرد این اداره کل در دولت تدبیر و امید گفت: کلنگ زنی احداث موزه بزرگ استان در گنبد قابوس- آغاز عملیات اجرای موزه روستایی که دومین موزه روستایی کشور و بزرگترین موزه روستایی خاورمیانه است- آغاز احداث موزه و بازارچه صنایع دستی در منطقه گردشگری کبودوال – و… ازجمله پروژه های مهم در دست اقدام این اداره کل است که با بهره برداری از این پروژه ها شاهد افزایش اقامت مسافران و گردشگران در استان گلستان باشیم.

ابراهیم کریمی افزود: کاوش‌های سالیانه دیوار دفاعی گرگان و آماده‌سازی ثبت جهانی دیوار دفاعی گرگان در راستای رونق گردشگری خارجی می تواند به رونق هرچه بیشتر گردشگری استان کمک کرده و باعث ماندگاری مسافران و گردشگران خواهد شد.

وی در پایان این دیدار یادآور شد: احداث تله کابین، احداث مجموعه موج های آبی، احداث شهربازی مدرن و مرمت بافت های تاریخی گرگان و گمیشان و …  نیاز به حمایت مستقیم نمایندگان محترم استان را دارد و ایجاد چنین مجموعه هایی پشتوانه موثری برای جذب تورسیم و صعنت گردشگری است که باعث افزایش گردشگران و ماندگاری مسافران برای استان را به دنبال دارد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۰ ب.ظ

دیدگاه