حجت السلام والمسلمین لیوانی امام جمعه موقت گرگان:هدف اصلی مستکبران و تروریست ها از جنگ عراق و سوریه، ایران است، ومی‌خواهند تروریست‌ها را در مرزهای ایران مستقر کنند

البرز گلستان/حجت السلام والمسلمین محمدقاسم لیوانی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه گرگان با اشاره به ۲۷ تیرماه سالروز پذیرفتن قطعنامه ۵۲۸ است که آتش‌بس از سوی دو کشور ایران و عراق اظهار داشت: هدف اصلی مستکبران و تروریست ها از جنگ عراق و سوریه، ایران است، آن‌ها می‌خواهند تروریست‌ها را در مرزهای ایران، مستقر کنند.
وی حامیان رژیم بعث عراق را مقصر اصلی جنگ تحمیلی دانست و افزود: آن‌ها انواع تسلیحات نظامی را به عراق می دادند در حالی که ما را تحریم کرده بودند.
امام جمعه موقت گرگان تصریح کرد: ما باید از حادثه سقوط حکومت دکتر مصدق درس بگیریم و نگذاریم در جامعه امروز اختلافاتی بین مردم پیش بیاید و کشور در همه زمان نیاز به وحدت دارد و جامعه نیز باید یکپارچه باشد تا به رشد و کمال برسد.
وی همچنین گفت یکی از مسائل مهمی که باید مردم به آن توجه کنند اخلاق در جامعه است و پیامبر بزرگوار اسلام (ص) می‌فرمایند که من از جانب خداوند مبعوث به پیامبری شدم تا ویژگی‌های اخلاقی را در مردم ایجاد کنم.
لیوانی با بیان اینکه هر انسان خردمند نیاز به اخلاق دارد، افزود: ادب و اخلاق انسان را سبز می کند و سبب رشد و شکوفایی انسان می‌شود و علم اخلاق علمی است که به ما آموزش می‌دهد تا نفس خود را از آلودگی پاکیزه کنیم اما متاسفانه اخلاق در جامعه ما کمرنگ شده است.
حجت السلام لیوانی گفت: تهمت، غیبت، بدبینی، اختلاف، دسته بندی و نوشته ها همگی نشانه بداخلافی است ولی در این زمینه جامعه ما با مشکل مواجه شده است.
خطیب موقت گرگان بیان کرد: در فضای جامعه به جای تخریب باید اخلاق حسنه ترویج پیدا کند تا فرزندان نیز این مسائل را بیاموزند و در زندگی خود به آن عمل کنند.
لیوانی با اشاره به ۲۵ تیرماه که روز بهزیستی است، گفت: هفته آینده نیز هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده که هر کدام از این دو سازمان وظایف بسیار سنگینی دارند.
حجت السلام لیوانی اظهار کرد: اسلام بر روی مراقبت از فرزندان تاکید بسیار زیادی دارد و اگر به این مسئله توجه شود، معلولین جسمی جامعه ما به حداقل می‌رسد.
وی افزود: امیدوار هستیم وضعیت اقتصادی کشور به جایگاهی برسد تا خدمات ارائه شده به مردم جامعه بهتر و تاثیرگذار شود.
حجت الاسلام لیوانی همچنین ۲۶ تیرماه، سالروز تاسیس شورای نگهبان را هم گرامیداشت و فلسفه وجودی چنین نهادی را پاسداری از احکام شرع و قانون اساسی دانست و گفت: همه مصوبات مجلس شورای اسلامی در صورت تائید شورای نگهبان، جنبه قانونی پیدا می‌کند و اگر هر یک از این دو نهاد، بر نظرات خود اصرار داشته باشند، موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود و نظر این مجمع، به عنوان قانون تلقی می‌شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۵:۰۳ ب.ظ

دیدگاه