بهرامی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان، بر ارتقاء سطح کمی و کیفی برنامه های آموزشی برای شهروندان تاکید کرد

البرز گلستان/به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، “علی بهرامی” در نشست با رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری مرکز استان، اظهار داشت: آسیب‌ها به عنوان زمینه و بستر شکل گیری بسیاری از انحرافات و جرایم، معضلاتی از قبیل طلاق، بیکاری، بالا رفتن سن ازدواج، حاشیه‌نشینی، فقر، کودکان خیابانی و … را در بر می‌گیرد.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی را می‌توان پدیده هایی دانست که زاییده اختلالات و کارکردهای ناصحیح نظام‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

بهرامی تاکید کرد: عدم توجه جدی به آسیب‌ها و عدم اصلاح کارکردهای نامناسب در نظام اجتماعی، زمینه رشد مشکلات و معضلات در سطح بالایی را در جامعه فراهم می کند که به انحرافات و آشفتگی‌ها و فروپاشی‌های اجتماعی منجر می‌شود.

وی تصریح کرد: با پایبندی به اصول دینی و مذهبی، رعایت قوانین و مقررات شرعی و قانونی، تحکیم بنیان خانواده‌ها و آموزش و آگاه سازی شهروندان و جامعه می‌توان بیشتر این مشکلات را ریشه کن و خطرات آنها را کمتر کرد.

این مقام انتظامی به نقش پلیس در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم، مستلزم توسعه پایدار فرهنگی، توجه به آموزش های همگانی و ترویج ارزش‌های اسلامی است.

وی همچنین بیان داشت: پلیس امروز باید در کنار مردم و در اجتماع حضور فعال و گسترده داشته و  باید بر ۳ عنصر اعتماد، ارتباط و آگاهی سرمایه گذاری کند تا بازخورد آن در کاهش جرایم و افزایش بهره دهی و امنیت عمومی مشخص شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، بر ارتقاء سطح کمی و کیفی برنامه های آموزشی برای شهروندان تاکید کرد و گفت: نیروی انتظامی در حوزه آموزش و آگاه سازی شهروندان با معضلات و آسیب‌های اجتماعی، اقدامات قابل توجهی را انجام داده و متولیان فرهنگ نیز باید بیش از پیش با احساس مسئولیت و همراهی با پلیس در این رسالت مهم، اقدامات اثربخشی را اجرایی کنند.

مشارکت جمعی بهترین راهبرد مقابله با آسیب‌های اجتماعی

بهرامی مشارکت جمعی را بهترین راهبرد مقابله با آسیب‌های اجتماعی و استقرار امنیت و آرامش پایدار در جامعه دانست و گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرایم، امنیت، آرامش و آسایش پایدار در سطح جامعه را در پی خواهد داشت.

وی، به نقش سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: در حوزه فعالیت‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، ایجاد خانه های فرهنگ به ویژه در مناطق جرم‌خیز و آسیب‌پذیر می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کمک شایانی کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در یک برنامه مدون و به صورت علمی و میدانی هرساله اقدام به شناسایی جرایم و آسیب‌های اجتماعی شایع در سطح جامعه می‌کند که همکاری کارشناسان و صاحب نظران اجتماعی می تواند در پیشبرد اهداف اجتماعی پلیس که همان پیشگیری اجتماعی از جرم است، موثر باشد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان در پایان با تاکید بر تعامل هدفمند پلیس با سایر سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی، ‌خاطرنشان کرد: استفاده از بیلبوردها و امکانات تبلیغاتی و تصویری متعلق به شهرداری و مشارکت در اجرای برنامه‌های ورزشی و فرهنگی می‌تواند در هفته ناجا مثمر ثمر واقع شود.#

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۴ ب.ظ

دیدگاه